ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון הבוקר בהצעת החוק שהגיש ח"כ אופיר כץ (הליכוד), שדורש כי ייקבע עונש מאסר בפועל מינימלי למתעללים בחסרי ישע. הצעת החוק התגבשה בתקופה האחרונה, בעקבות התופעה המזעזעת בשנים האחרונות של מטפלים ומטפלות שתועדו מתעללים באופן אכזרי בתינוקות וילדים רכים. 

למרות הסרטונים הקשים, לעתים הכרעת הדין מקילה עם הנאשמים, ועל פי סקירת פסקי הדין בעשור האחרון מתברר כי מספר מקרים בודדים הסתיימו בהרשעה, כאשר במרבית המקרים בתי המשפט גזרו עבודות שירות על הנאשמים במקום מאסר בפועל.חלק מאותם נאשמים אף חזרו לעבוד בתחום הטיפול, ושוב תקפו או התעללו בחסרי ישע.

כץ: "בימים האחרונים אנחנו מדווחים על הסדר טיעון לכאורה שמסתמן בפרשת התעללות שזעזעה את המדינה (המטפלת כרמל מעודה, שתועדה מתעללת בילדי הגן בבעלותה - מ"ו). הצעת החוק שלי אמורה לשים סוף לתופעה המחרידה הזו של הסדרי טיעון עם האנשים האלה".

ח''כ אופיר כץ (צילום: ללא קרדיט)
ח''כ אופיר כץ (צילום: ללא קרדיט)

הוריהם של הילדים שספגו התעללות לכאורה ממעודה תומכים מטבע הדברים ביוזמה של כץ, ומציפים בימים האחרונים את הרשתות החברתיות בקריאה להבעת תמיכת ציבורית בהצעת החוק: "אי אפשר להתעלם מכל עשרות המקרים של התעללויות בגנים שקרו לפני ואחרי הסיפור עם המעון של מעודה", אמר אחד ההורים.