פגיעות שהתרחשו בבית הספר, בפעילות אחר הצהריים, בטיולים, בפעילות ספורט, בחופשים ובחגים ולמעשה בכל שעות היממה ולאורך כל השנה, מכוסות בהתאם לפוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. בכל מקרה שבו נגרם לילד נזק גוף לצמיתות ניתן לקבל פיצוי משמעותי.
 
מכוח חוק לימוד חובה וחוק ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, הרשויות המקומיות נדרשות לבטח בביטוח תאונות אישיות את כל התלמידים שזכאים לחינוך חינם אשר לומדים במוסדות החינוך שבתחום שיפוטן.

זכאות לכפל פיצוי בשל נזק שנגרם לילד בתאונה
חשוב לציין כי במקרים רבים שבהם נגרם לילד נזק בתאונה אף ניתן לקבל כפל פיצוי. כך למשל אם ילד נפגע במהלך הלימודים עקב היעדר השגחה של הצוות הלימודי בבית הספר ונגרם לו נזק גוף, ניתן לתבוע את המוסד החינוכי אשר מחויב להשגיח על התלמיד במהלך הלימודים ומופקד על ביטחונו. זאת, נוסף על הגשת תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את הילד בפוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. כך ניתן לקבל כפל פיצוי בגין אותו הנזק שנגרם לילד באירוע.
 
בהקשר זה ראוי להדגיש כי בכל הקשור לתאונות שאירעו לילדים ניתן להגיש תביעה ולקבל פיצוי גם בגין אירועים שהתרחשו לפני שנים רבות, עד הגיע הילד לגיל 21 או 25 שנה לפי העניין.
 
ישנם הורים לא מעטים אשר חוששים כי ניהול הליך משפטי נגד חברות הביטוח יגזול מהם זמן רב ויגרום להם לטרחה ובמקרים מסוימים אף למעמסה רגשית ונפשית. חשוב לציין בהקשר זה כי את עיקר הזמן והמאמץ הכרוכים בטיפול בתביעה המשפטית משקיע עורך הדין המייצג את הנפגע והצוות שלו.

מעורבות מינימלית של ההורים בהליך משפטי לצורך קבלת פיצויים
לפיכך, המעורבות הנדרשת מההורים בהליך המשפטי היא מינימלית ואינה גורמת כמעט לטרחה או לבזבוז זמן עבור ההורים. נוסף על כך, עלויות הגשת התביעה אינן גבוהות ושכר טרחת עורך הדין במקרים כאלו נגזר מסכום הפיצוי הסופי והוא על בסיס הצלחה בלבד. על כן, במקרים שבהם הנפגע לא יקבל פיצוי, עורך הדין לא יהיה זכאי לשכר טרחה כלשהו.
 
במהלך השנים משרדנו טיפל במקרים רבים ומגוונים של אירועים תאונתיים אשר במהלכם נפגעו תלמידים ונגרמו להם נזקי גוף. לצורך ההדגמה נציין כי במקרה שבו ילדים נפגעו במהלך משחק וסבלו משברים במרפק או בברך אשר בעקבותיהם הם נזקקו להתערבות כירורגית, הצלחנו להשיג ללקוחותינו פיצויים משמעותיים שהסתכמו בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים.
 
יתרה מזאת, גם ילדים שנפגעו במהלך טיולים משפחתיים או במסגרת טיולים מטעם בית הספר וסבלו מחבלות שהותירו להם מגבלה רפואית כלשהי, זכאים כאמור לקבל פיצוי כספי משמעותי מביטוח תאונות תלמידים ובחלק גדול מהמקרים אף לכפל פיצוי.
 
ביטוח תאונות אישיות להורי התלמידים או לבני משפחה אחרים
​יש לציין כי גם בן משפחה או הורה של תלמיד יהיה מבוטח בביטוח תאונות אישיות אם הוא משתתף בפעילות רשמית של המוסד החינוכי אשר מתקיימת בשטח המוסד החינוכי או מחוצה לו מבלי שקיבל על כך שכר. מדובר במקרים שבהם ההורה או בן משפחה אחר של התלמיד מתלווה לפעילות מטעם המוסד החינוכי כמלווה או כמשגיח בטיולים או בפעילות אחרת שמאורגנת על ידי המוסד החינוכי. יובהר כי במקרה כזה, הכיסוי הביטוחי של פוליסת ביטוח תלמידים יהיה תקף ביחס להורה או לבן משפחה אחר של התלמיד אך ורק במהלך הפעילות שאורגנה על ידי המוסד החינוכי ובקשר אליה.

עורכי הדין יוסף רנרט ושהם סלומון (צילום: משרד עורכי דין רנרט-סלומון)
עורכי הדין יוסף רנרט ושהם סלומון (צילום: משרד עורכי דין רנרט-סלומון)

לפניה ישירה אל משרד עו"ד רנרט-סלומון, לחץ/י כאן. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לתאונת תלמידים LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.