במשטרה מצפצפים על הנחיות הקורונה? קצינת משטרה בכירה בדרגת נצ"מ, סגנית מפקדת מרחב ירקון לשעבר, אירחה אתמול אחר הצהריים, במהלך השבת, בביתה בהרצליה, מסיבת סיום תיכון לאחד מילדיה, בו השתתפו עשרות תלמידים מבית הספר שבו למד. לטענת השכנים, מרבית החוגגים היו ללא מסכות בניגוד לתקנות החירום, ולא שמרו על מרחק אחד מהשני.

לדברי תושב השכונה, חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב, יו"ר סיעת דגל התורה, במהלך המסיבה הוצאה לחצר הבית מערכת הגברה בניגוד לחוק - וניגנה מוזיקה בעוצמה גבוהה שהרעידה את השכונה כולה. צדיקוב מציין, כי מדובר בשכונה שבה לא מפריעים אחד לשני, והתקרית היא חריגה מאוד בנוף השכונתי. 

לדבריו, הקצינה, ענתה לו בזלזול ובהתעלמות לבקשות שכנים ומתפללים להנמיך מעט ולהתחשב בצביון השכונה התורני, בתפילות שבבתי הכנסת הסמוכים אליה ובבתי המשפחות שסועדות סעודת שבת. עוד טוען צדיקוב כי הקצינה אמרה לו "לך תעשה צבא!" משום שהוא חרדי. דברים אלו והתבטאותה הגסה והגזענית לדבריו, היוו מבחינתו חציית קו אדום. "אני קצין לוחם בשייטת 13, ונפגעתי מאוד מהגזענות ומהאלימות המילולית של הקצינה ושל בעלה, שוטר אף הוא, שהתנהג באופן בריוני ומאיים". ומוסיף: "כולי תקווה שבריונים כמו המשפחה הזאת יוקעו ממשטרת ישראל".

בתלונה ששיגר אתמול הוא מציין: "מפירי סטטוס קוו, בשכונת נווה עמל באופן ברוטאלי ולא פחות חמור - בזמן שהמשטרה נוהגת באכיפה מחמירה ביותר כלפי כל אדם ללא מסיכה, מארגנת הקצינה מסיבה סיום לבנה, עם עשרות רבות של נערים ונערות שלא מקפידים על הוראות הבטיחות של מרחק וכולם ללא מסיכות כולל בעלי הבית".

לדבריו, הקצינה גרה בשכונה עם צביון של חיים הדדיים ויפים בין דתיים וחילוניים. בסמיכות לביתה פועלים ארבעה בתי כנסת. סביב לה עשרות בתים של שומרי שבת. מולה מתגורר יו"ר המועצה הדתית בהרצליה, ומהכיוון האחר מתגורר יו"ר סיעת דגל התורה במועצת העיר.

לטענתו אותה קצינה לא בחלה להתסיס את האווירה בשכונה, תוך מעבר בוטה על החוק - איסור מערכת הגברה בחצר, וכן חוקי בטיחות קורונה וכן התנהגה בחוסר דרך ארץ והתחשבות מינימאליים. 

"אני מתבייש, שכך נראים ומתנהגים קצינים בכירים במשטרת ישראל שאמונים על אכיפת החוק במדינת ישראל. אני מתבייש בגזענות שהפגינה כלפיי כאדם חרדי. כך מתבטאת בכירה במשטרה? היא לא ידעה שניסיוני הצבאי והמבצעי רב יותר משלה, וניסתה להכפיש ולהשתיק אותי בקריאות שמתאימות לארחי-פרחי מהרחוב".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "המקרה ייבדק ויטופל בהתאם. כל שוטר בכל דרגה, בין שהוא בתפקיד ובין שאינו בתפקיד, כפוף לחוק בדומה לכל אזרח אחר".