פורש מצוות ההגנה: עו"ד מיכה פטמן, שייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודשים האחרונים, ונשא את דבריי הפתיחה בדיון הקראת כתב האישום שלו, הודיע היום (רביעי) כי הוא מפסיק להיות חלק מצוות הייצוג המשפטי שלו. כזכור, עו"ד פטמן ייצג בעבר את שולה זקן בפרשת אולמרט, ורק בחודש מאי האחרון דווח על כוונתו של נתניהו לצרפו לצוות ההגנה שלו.  

ההודעה על התפטרותו מגיעה על רקע סירובה של ועדת ההיתרים לבקשתו של נתניהו לקבל מימון להגנתו המשפטית ממקורבו, ספנסר פטרידג'. כזכור, בתחילת החודש פנתה הוועדה לפרקליטי ראש הממשלה, זאת בהמשך לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעניין בקשתו של רה"מ לקבל מימון להגנתו המשפטית.

במכתב שנשלח לעורכי הדין ע"י מזכיר ועדת ההיתרים וראש מטה מבקר המדינה, עו"ד עדן ביזמן, נכתב כי אמנם נקבע כי אין מניעה שנתניהו יקבל מימון להגנתו המשפטית מספנסר פטרידג' בהיותו עד תביעה בכתב האישום, אולם גובה הסכום המבוקש, ובהתחשב בטיב הקשר בין ראש הממשלה לבין פרטרידג', אינו עומד בכללים לקבלת מתנה בהתאם לחוק המתנות. מסיבה זו, הוועדה הודיעה כי לא תוכל לדון בבקשה. 

כמו כן, הוועדה קבעה כי נתניהו ייאלץ להחזיר לבן דודו נתן נתן מיליקובסקי, כ-30 אלף דולרים בהם השתמש לייצוגו המשפטי. עוד נמסר מהוועדה בנוגע ליתר הסכום, כי היות והכספים שימשו לייצוגה המשפטי של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי, הם אינם נדרשים להשבה. "ביחס להחלטה זו, ציינה הוועדה כי הגב' נתניהו איננה חברת ממשלה ועל כן איננה כפופה ל"כללי אשר". לפיכך, סכומים ששולמו עבור ייצוגה המשפטי אין היא נדרשת להשיבם", ציינו בוועדה.