עסקת נדל"ן היא לרוב העסקה המשמעותית ביותר בחייו של אדם, הן מבחינת מורכבותה וריבוי הצדדים המשתתפים בה, הן מבחינת השלבים הדרושים להשלמתה והן מבחינת עלותה הכוללת שעשויה להגיע למיליוני שקלים.
 
לפיכך, בעת התקשרות עם קבלן או יזם בעסקת מכר של נכס נדל"ן מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום עסקאות מכר מקרקעין. במקרים רבים הקבלן עשוי לפנות לרוכש הנכס ולומר לו כי עורך הדין שלו יסדיר את ענייני הרישום של הנכס בטאבו והעברת הבעלות. יובהר כי במקרה כזה עורך הדין של הקבלן מחויב אך ורק ללקוח שלו - הקבלן ואינו מופקד על שמירת האינטרסים של רוכש הנכס.
 
לפיכך, רצוי מאוד לכל אדם שמתכנן למכור או לרכוש נכס נדל"ן, בין אם מדובר בנכס חדש מקבלן ובין אם מדובר בדירת יד שנייה, לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה שמתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין. עורך הדין יבחן את מצב הזכויות הרלבנטי לנכס, את רישום הקרקע וסיווגה, את הסכם המכר ועוד מסמכים נוספים שרלבנטיים לביצוע העסקה. 

לרשימת עורכי הדין בתחום מקרקעין נדל"ן, לחץ/י כאן

כך תשמרו על הזכויות והאינטרסים שלכם
באמצעות פניה לעורך דין שעוסק בתחום המקרקעין והנדל"ן תוכלו להבטיח כי זכויותיכם והאינטרסים שלכם ישמרו במסגרת העסקה וכי לא תקופחו דווקא בעסקה המשמעותית ביותר שתבצעו בחייכם. חשוב לציין כי עלות שכר טרחתו של עורך הדין מתגמדת ביחס לעלויות הכרוכות בניהול הליכים משפטיים במקרים של הסתבכות משפטית שעלולה להיגרם לרוכש דירה או למוכר דירה שוויתרו על ייצוג משפטי.

גם במקרה שנתקלתם בליקויי בניה בנכס, חשוב לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום המקרקעין בכלל ובליקויי בנייה בפרט. עורך הדין יקשר אתכם לשמאי לצורך הערכת עלות תיקון הליקויים בנכס, יבחן את התנהלות הקבלן מולכם ויגבש איתכם אסטרטגיית פעולה מתאימה לפי העובדות הרלבנטיות לעניין.

טיפים לבחירת עורך דין בתחום המקרקעין והנדל"ן
כדי לבחור עורך דין בתחום המקרקעין והנדל"ן רצוי לקרוא המלצות אודותיו ולחפש פסקי דין שבהם הוא ייצג צד בעסקת נדל"ן בהצלחה. כמו כן, רצוי לוודא כי עורך הדין הוא בעל ידע מקצועי רחב, מכיר היטב את החוקים הרלבנטיים והפסיקה ומנוסה בייצוג מוכרים או רוכשים לפי העניין. בשלב הבא ניתן לפנות אל עורך הדין כדי להתרשם באופן ישיר ממקצועיותו, בקיאותו בתחום ויחסו ללקוח. לפניכם רשימת עורכי דין בתחום המקרקעין והנדל"ן: