רשלנות רפואית היא חריגה מרמת זהירות סבירה ומהפרקטיקה הרפואית הנהוגה והמקובלת בעת מתן טיפול רפואי, אשר בעקבותיה נגרם נזק למטופל. רשלנות רפואית עלולה להתבצע על ידי כל גורם רפואי דוגמת רוקחים, אחיות, פיזיותרפיסטים, רופאים וכל גורם אחר שעוסק ברפואה או במקצוע פארא-רפואי.
 
לאורך השנים הוכרו בפסיקת בתי המשפט שלל מקרי רשלנות רפואית בתחומי רפואה שונים במהלך מתן הטיפול הרפואי, לפניו ואחריו. בין היתר התקבלו תביעות רשלנות רפואית עקב אבחון מאוחר של מחלה, ניתוח שנעשה באיבר בריא שלא לצורך, גרימת כוויות למטופל במהלך ניתוח, מתן טיפול תרופתי שגוי ועוד. בתי המשפט קיבלו תביעות של רשלנות רפואית ופסקו פיצויים לנפגעים גם במקרים של רשלנות בניתוחים פלסטיים, רשלנות בלידה ובמקרים של אבחון לקוי של פגמים בעובר בזמן ההיריון.

לרשימת עורכי הדין בתחום רשלנות רפואית, לחץ/י כאן

מהן הדרישות לצורך הוכחת קיומה של רשלנות רפואית?
כדי לזכות בתביעת פיצויים בעקבות רשלנות רפואית, התובע נדרש להוכיח שלושה רכיבים. הרכיב הראשון הוא קיומה של רשלנות רפואית מצד הגורם הרפואי, כלומר שהגורם הרפואי סטה בהתנהגותו מסטנדרט ההתנהגות הרפואי המקובל בנסיבות העניין. 

נוסף על כך, המטופל נדרש להוכיח כי נגרם לו נזק בעקבות התרשלותו של הגורם הרפואי. הרכיב השלישי שהמטופל נדרש להוכיח הוא קיומו של קשר סיבתי בין הרשלנות של הגורם הרפואי ובין הנזק שנגרם לו, כלומר קשר של גרימה או החמרה בין המעשה הרשלני של הגורם הרפואי ובין הנזק.

הוכחת עניינים רפואיים באמצעות חוות דעת של מומחה רפואי
לפי תקנות סדר הדין האזרחי, תובע שמבקש להוכיח עניין רפואי לצורך ביסוס טענתו מחויב לצרף לתביעתו חוות דעת של מומחה רפואי בתחום המתאים לרשלנות הנטענת. חוות הדעת הרפואית נועדה לבסס את טענת המטופל כי נגרם לו נזק בעקבות רשלנות רפואית.

לפני פתיחה בהליך של תביעת רשלנות רפואית רצוי לפנות לעורך דין מנוסה ומקצועי שעוסק בתחום הרשלנות הרפואית. עורך הדין יוכל לסייע למטופל לקבל את התיעוד הרפואי הרלבנטי ויפנה אותו למומחה רפואי כדי שיערוך חוות דעת בעניינו. אחרי איסוף המידע הרפואי וקבלת חוות הדעת מהמומחה הרפואי עורך הדין יוכל להעריך את סיכויי התביעה בהסתמך על ניסיונו בתחום ועל הידע המקצועי שלו.

טיפים לבחירת עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית
כדי לבחור עורך דין איכותי בתחום הרשלנות הרפואית רצוי לקרוא המלצות אודותיו ולחפש פסקי דין שבהם הוא ייצג מטופלים שנפגעו מרשלנות רפואית. יתרה מזאת, מומלץ לוודא כי עורך הדין הוא בעל ידע מקצועי רחב, מכיר היטב את החוקים הרלבנטיים והפסיקה בנושא ומנוסה בייצוג מטופלים שנפגעו מרשלנות רפואית. לאחר עריכת בירור מקדים, רצוי לפנות אל עורך הדין כדי להתרשם ישירות ממקצועיותו ומיחסו ללקוח. לפניכם רשימת עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית: