חוקר זייף חתימה, ונחקר: המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות חוקרת חשד לפיו רכז מודיעין מאחת מתחנות המשטרה במרכז הארץ, זייף את חתימתה של שופטת בית משפט השלום בראשון לציון זוהר דיבון סגל, על גבי מסמך משטרתי, כדי לבצע הליך חקירתי בתיק שהיה תחת אחריותו.

על פי החשד, רכז המודיעין הגיע אל בית המשפט בבקשה להוציא צו חיפוש במסגרת חקירה על חשד לסחר בסמים. עולה כי לאחר שגילה כי השופטת דיבון סגל, אישרה את הצו בחותמת אולם, שכחה לצרף לצו את חתימתה בכתב, צירף רכז המודיעין או מי מטעמו כביכול חתימה ידנית הנחזית לזו של השופטת דיבון סגל.

בית משפט השלום בראשון לציון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
בית משפט השלום בראשון לציון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

חשוב להדגיש ולהבהיר כי השופטת המורה עיינה בבקשה להוצאת הצו ואישרה אותה אולם מהצו הרשמי נעדרה חתימה הידנית כפי שנדרש בחוק. רכז המודיעין נחקר במח"ש כבר לפני מספר שבועות ובתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה בעניינו נמשכת.

עולה כי השופטת דיבון סגל, שנתקלה בצו שאליו נוספה החתימה הנחזית לחתימתה היתה זו שהעירה על כך שאין מדובר בחתימת ידה וכי מען דהוא ביצע זיוף לכאורה של חתימתה. בעקבות הפרטים שהועברו לידיעת המשטרה ניתנה הוראה שלא לעשות שימוש בצו החיפוש האמור והחומר הועבר על ידי המשטרה לבחינה וחקירה של המח"ש.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: משטרת ישראל העבירה ביוזמתה את הנושא לחקירה של מח"ש וזאת לאחר שהתקבל דיווח מבית המשפט על חשד לפיו החתימה הידנית על צו החיפוש אינה של השופטת. לציין כי מדובר בצו שלא מומש ואנו נפעל בהתאם לתוצאות החקירה במח"ש.