השוטרים של מרחב נגב במשטרה מאוד לא אהבו, בלשון המעטה, את הסרטון שהגיע לידיהם. בסרטון שהעלו נערים מרהט בטיקטוק, הם תיעדו את עצמם גורמים נזק לניידת משטרתית ומבזים את סמל המשטרה, בעת שהניידת שהתה בעיר והשוטרים טיפלו באירוע מקומי. לאחר שנודע על הסרטון, שבו נצפים שלושה קטינים קופצים על הניידת, שהגיעה שלשום בערב לטיפול באירוע בשכונה 28 בעיר וגורמים לה נזק, נפתחה חקירה. בעקבותיה עוכבו אתמול לפנות בוקר ונחקרו שלושה חשודים - שניים בני 14 ואחד בן 13.

במשטרה מציינים כי "משטרת ישראל מקיימת כל העת קשב לרשתות החברתיות ובהן טיקטוק". את זה למדו על בשרם אותם נערים, שאחרי שנחקרו שוחררו בתנאים מגבילים. משטרת ישראל רואה בחומרה את האירוע וקוראת למעורבות הורים בקרב ילדיהם".

כזכור, גורלה של טיקטוק לוט בערפל בימים האחרונים, בעקבות הודעה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביום שישי האחרון כי יחסום את האפליקציה הסינית. הוא אף דחה על הסף כל אפשרות להעברתה לידיים אמריקאיות, מה שהוביל את מיקרוסופט להשהות את את המגעים שקיימה עם חברת ByteDance לקבלת השליטה על האפליקצה במדינה.

בשבוע שעבר נערך דיון מיוחד בוועדה לזכויות הילד בכנסת בנושא התמודדות עם בריונות ברשת בקרב ילדים ובני נוער. בדיון עלה כי במהלך הגל הראשון של מגיפת הקורונה, ממרץ ועד מאי, הייתה עלייה של פי 2.5 בשימוש באינטרנט, ואיתה מגיעה גם עלייה באירועי הבריונות ברשת.
עוד התברר כי בכל חודש בשנת 2020 מספר הפניות לגבי תקיפות ברשתות החברתיות הייתה כפולה מהתקופה המקבילה אשתקד. על פי הנתונים שהוצגו, גיל הנפגעים הממוצע של הקטינים הוא 11־14, וגילי הפוגעים הנפוצים ביותר הם 12־13. מבחינה מגדרית 70% מהנפגעים הן קטינות ו־61% מהפוגעים קטינים.