חשד למרמה והלבנת הון בעסקת נדל"ן גדולה: הפרקליטות במחוז מרכז שוקלת להגיש כתבי אישום נגד שני קבלני תשתיות, בנימין עוזיאל וקבלן נוסף ששמו אסור לפרסום, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. עוזיאל חשוד גם בעבירות של הצעת שוחד.

מדובר בפרשה המכונה 1803, אשר קשורה לעיריית ראשון לציון, ועניינה הוא מכרזים שבהם זכו השניים לביצוע עבודות במתחם ה־1000 בראשון לציון.

בנוסף, הפרקליטות הודיעה לחבר מועצת העיר ראשון לציון, אייל מושיוב, ולניצן פלג, המנכ"ל לשעבר של החברה הכלכלית של ראשון לציון, כי היא שוקלת להעמידם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות מרמה והפרת האמונים, שביצעו במסגרת תפקידיהם בחברה הכלכלית של עיריית ראשון לציון. מדובר באותה פרשה שבה נחקר החשד נגד ח"כ דוד ביטן ושבגינה הוא קיבל מכתב שימוע לגבי עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בתשע פרשות שונות בין השנים 2011־2017.

דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מכתב החשדות עולה כי עוזיאל והקבלן הנוסף חברו יחד על מנת שעוזיאל ייגש למכרזים לביצוע עבודות תשתית במתחם ה־1000, על אף שהחברה הקבלנית שבבעלותו אינה עומדת בתנאי הסף שנקבעו למכרזים אלה.

על פי כתב החשדות, ההכנסות מביצוע העבודות במכרזים, אשר עמדו על כ־94 מיליון שקל, הולבנו על ידי עוזיאל והקבלן הנוסף באמצעות הצגתה בכזב של החברה בבעלות עוזיאל כקבלנית משנה, ויצירת כסות לגיטימית להעברות הכספים בין החברות.