מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס היום (שישי) לאירועי המחאה המתקיימים בשבועות האחרונים. התבטאותו מגיעה על רקע דברי ביקורת ציבורית נרחבת נגד המשטרה, ביניהם, האשמות של שוטרים באלימות קשה נגד המפגינים.

ניצב כהן פתח את דבריו ואמר "אני ער לשיח סביב הארגון, לחלקו יש להאזין בקשב רב כביקורת לגיטמית, אך לצערי נשמע גם שיח משתלח והרסני שלעיתים אף גובל בהסתה - אותו יש לגדוע ומיד". כהן המשיך "מדובר באחת התקופות המורכבות והרגישות לנו כחברה. כמי שעומד בראש הארגון בתקופה מורכבת זו חשוב לי להדגיש כי משטרת ישראל היא משטרה חזקה ובעלת כוחות ויכולות יוצאי דופן, אך עיקר חוסנה מורכב מהמרקם האנושי שמרכיב אותה ושנבנה לאורך שנות קיום המדינה משכבות שונות ומגוונות בחברה. המשטרה היא מראה של החברה הישראלית - יש לנו שוטרים ושוטרות בני דתות ועדות שונות, כולם כאחד מושבעים לשרת ולהגן על המדינה ותושביה וזה ייעודם".

אלפים בהפגנה בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

כהן ביקש להדגיש כי "משטרת ישראל איננה משטרה פוליטית וככזו היא משטרת כל אזרחיה - מקצועית, הוגנת ושוויונית". לדבריו, השוטרים ערוכים ונכונים תמיד להגן על שלום הציבור ולאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה ואת כל זכויות הדמוקרטיות בגבולות החוק.

עוד אמר ניצב מוטי כהן: "אני חושב שהגענו לצומת דרכים שמחייבת כל אחד ואחת לעצור ולנתח לאן פנינו מועדות כעם אחד וכחברה דמוקרטית חפצת חיים. הבה נוריד יחד את מפלס הזעם ונקפיד להיות עם אחד, חברה דמוקרטית חיה ונושמת עם סולידריות, רעות ועתיד בטוח. אני קורא לציבור המפגינים ובכלל, להישמע להנחיות השוטרים, לגלות אחריות ולהימנע מאלימות. משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אזרח באשר הוא, לממש את חופש הביטוי והמחאה. השוטרים יתייצבו תמיד לאבטח, לשמור, להגן ולנקוט באיזונים הנכונים, באופן הוגן ושוויוני לטובת כל הצדדים, לטובת שלום ובטחון הציבור ולטובת חוסן והמשכיות מדינתנו".

דבריו של כהן מגיעים על רקע ההפגנה האחרונה בבלפור נגד רה"מ נתניהו במוצאי שבת האחרונה. על פי דיווחים רבים, הייתה הפגנה זו לאחת מההפגנות האלימות ביותר עד כה מול מעון ראש הממשלה. עשרות מפגינים עוכבו או נעצרו, אולם האירוע הדרמטי ביותר מאותו ערב היה תיעוד של קצין המשטרה סנ"צ ניסו גואטה מכה את אחד המפגינים. לאורך השבוע גברה הביקורת נגד המשטרה כאשר דרשו המפגינים כי גואטה יורחק מאירועי המחאה בבלפור עד שתסתיים חקירת מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) בעניינו, אולם במשטרה הודיעו כי הוא צפוי לקחת בה חלק מחר.