הבוקר (רביעי) הגיש נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אורי שהם, את דו"ח הנציבות השנתי לשר המשפטים אבי ניסנקורן ולנשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת אסתר חיות. מהדו"ח עולה כי בשנת 2019 הוגשו 965 תלונות נגד שופטים ודיינים וניתנו החלטות ב-931 מהן. 54% מההחלטות בוררו, ומתוכן 22% מהן נמצאו מוצדקות.

38% מהתלונות נגעו להתמשכות הליכים וכן על עיכוב במתן החלטות ופסקי דין. מדובר בעלייה של 9% ביחס לדו"ח הקודם. הנציב שהם ציין כי מדובר בעלייה משמעותית לעומת הדו"ח בשנת 2018 וכי יש לתת עליה את הדעת.

כרבע מהתלונות היו על ליקויים בניהול המשפט, בדומה לדו"ח הקודם, ועוד כ-20% היו בגין התנהגות לא ראויה של שופט. 15% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות לבסוף, נגעו לפגיעה בעיקרי הצדק הטבעי, בדומה לדו"ח הקודם גם כן.

עוד עולה מן הדו"ח כי ישנה מגמה בולטת של גידול של 42% בתלונות נגד שופטים בבתי המשפט לענייני משפחה. מדובר בתוספת של 54 תלונות ביחס לשנה הקודמת (כ-10%). גם לסוגיה זו מתייחס הנציב בדו"ח ודורש את התייחסותה של המערכת.

בסך הכול, 48 תלונות הסתיימו בהערה לשופט. עוד צוין בדו"ח כי משך הזמן הממוצע לטיפול בתלונה ירד מ-83 ימים ל-59 ימים.

לבסוף, מדגיש הנציב את השדרוג המהותי שנערך באתרי הנציבות בעברית ובאנגלית וכן את הקמתו של אתר חדש בשפה הערבית. בתקופה הקרובה יושלם הליך התלונה המקוון של הנציבות, על מנת להקל על ציבור הפונים אליה.