המשטרה תבקש היום (רביעי) מבית המשפט באשקלון להאריך את מעצרם של שלושת החשודים בארגון מסיבת הטבע שהתקיימה בסוף השבוע האחרון, בה מצא את מותו אריאל יואב צפריר בן ה-19 עקב התייבשות. עוד יבקשו לשחרר בתנאים מגבילים את שני העצורים הנוספים ששימשו כעובדי הגברה במסיבה. 

מסיבת טבע בחורשה הסמוכה למודיעין בניגוד להנחיות משרד הבריאות (קרדיט: דוברות המשטרה)

כזכור, מעדויות שמסרו חלק מהמעוכבים והחוגגים במסיבה, עולה כי סמוך לשעה 04:30 הגיעו מאות חוגגים למקום והחלו בצריכת סמים מסוג MD. כבר כשעתיים לאחר מכן חש המנוח ברע והחל לאבד קשר עם הסביבה. חבריו העלו אותו לרכב במטרה לאפשר לו לנוח.

לטענת גורמים במשטרה, מגרסאות שמסרו החשודים עצמם עולה כי סמוך לשעה 11:00, אחרי שנח לכאורה ברכב החל מהשעה 06:30 בבוקר, חזר המנוח למסיבה וגם אז הבינו החוגגים לרבות החשודים עצמם כי הוא חש שלא בטוב ואינו מתקשר עם הסביבה. בכל זאת הם בחרו שלא להזעיק מד"א או משטרה למקום ורק סמוך לשעה 12:58 פנו למד"א, אחרי שהצעיר כבר קרס ופרפר. הוא פונה במצב קריטי לבית החולים בסביבות השעה 13:30, שם נקבע מותו.

אחד העצורים בפרשה חשוד בעבירות של גרימה בכוונה או באדישות למותו של אדם - עבירה שהעונש בגינה הנו מאסר עולם, שיבוש מהלכי משפט וניהול עסק ללא רישיון. גורמים המעורים בפרטי החקירה מציינים כי במהלך החקירה הכחיש הצעיר כל קשר לפטירתו של צפריר וטען כי האירוע הטרגי לא התרחש כלל במסיבה, אלא בחניון למעלה, שעה שלדבריו המנוח וצעירים נוספים עלו לצרוך סמים כביכול.

לאחר פניית המשטרה לבג"ץ, אושר ביצוע נתיחה שלאחר המוות בגופתו של צפריר. בדיון בבג"ץ התמקדה המשטרה בחשיבות שהיא רואה בנתיחת הגופה על מנת לקבל אינדיקציה חד משמעית, ככל שניתן, לגבי נסיבות מותו. היא הבהירה כי יש לכך השלכות, מעבר לקביעת סיבת המוות גם למעורבות החשודים, ומשכך היא רואה צורך נחוץ לבצע את הנתיחה. לאחר שהמשפחה ערכה התייעצות בנושא והחליטה להסכים לבקשה, הורה בג"ץ כי ניתן לבצע את הנתיחה, שתוצאותיה טרם פורסמו. 

אתמול התכנסה הוועדה המיוחדת למאבק בסמים ואלכוהול בראשות חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן), על מנת לדון בהיקף מסיבות הטבע בתקופת מגפת הקורונה, וכמו כן בדרכי פעולה אפשריות במטרה למנוע את תוצאותיהן הרות אסון.