היום ייפתח משפטו של נאור ביטון בן ה־23 בגין רצח מחמוד אבו חדיר, אשר אירע בשועפט שבמזרח ירושלים לפני כחודש. על פי כתב האישום, ביטון היה אמור למכור לאבו חדיר 70 גרם קנאביס, אולם כשהגיע למקום אבו חדיר התיז עליו גז פלפל. בתגובה ביטון ירה בגבו מהאקדח שנשא.

ביטון הגיע לשועפט, שם קבע להיפגש עם המנוח על מנת להעביר לו את הסמים שביקש לרכוש דרך אפליקציית טלגרם. אבו חדיר לקח את הסמים, שאל את ביטון באשר לאיכותם, ואז כאמור הוציא גז פלפל, ריסס לעבר הנאשם ונמלט.

ביטון, שנשא אקדח שקיבל בשל עבודתו כמאבטח, פתח במרדף אחריו וירה ירייה אחת באוויר. בהמשך, תוך כדי ריצה, ירה שלוש יריות נוספות, אחת מהן פגעה בגבו של אבו חדיר. לאחר זמן קצר התמוטט האחרון והובהל לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותו.

בתוך כך, חורחה מריו מרטינס הורשע אמש ברצח בכוונה תחילה של בת זוגו לשעבר אליזבת קרדונה. המקרה מתואר בהכרעת הדין באופן קשה במיוחד. 

רצח בדרום תל אביב (צילום: יהודה בכר)
רצח בדרום תל אביב (צילום: יהודה בכר)

"מותה של המנוחה נגרם כפועל יוצא מדקירתה על ידי הנאשם, תשע פעמים, באמצעות סכין לחיתוך בשר, בעלת להב באורך של 20 ס"מ. מותה תועד באופן מצמרר בהקלטת אודיו בטלפון הנייד, אשר נעשתה על ידי המנוחה, שלא ידעה כי היא מתעדת את רגעיה האחרונים", כתבה השופטת לימור ביבי, והוסיפה: "על בסיס חומר הראיות מדובר ברצח בכוונה תחילה".

עו"ד עופר אשכנזי, המייצג את מרטינס מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "נלמד את הכרעת הדין, ונשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

במקרה נוסף, הרשיע אתמול בית המשפט המחוזי בלוד את יצחק שפק, תושב נתניה, ברצח פרודתו עליזה שפק לפני כשנתיים.ההרשעה ניתנה במסגרת הסדר טיעון, שגובש בין סנגורו עו"ד גיל גבאי מהסנגוריה הציבורית לבין הפרקליטות, ובו הודה שפק בעבירת רצח בסיסית ולא ברצח בנסיבות מחמירות. 

גזר דינו יינתן במועד אחר, לאחר דיון בטיעונים לעונש. הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע לעונש. הפרקליטות תבקש להשית על שפק (54) מאסר עולם.

לפי כתב האישום המקורי, בעקבות סכסוך מתמשך בין יצחק לעליזה ז"ל, השניים נפרדו והמנוחה הודיעה לו על רצונה להתגרש. היא עזבה את הבית והשניים חתמו על הסכם גירושים. 

באוקטובר 2018 פרץ ויכוח ביניהם במהלך נסיעה במכוניתו של הנאשם. למחרת הוא הגיע לדירתה, לאחר עימות נוסף בטלפון, כשברשותו סכין. על פי כתב האישום, יצחק דקר את עליזה 15 פעמים בפלג גופה העליון. לאחר הרצח הוא נמלט אך נתפס כעבור פחות מיממה.