הבוקר (שני) נערך בבית המשפט המחוזי בלוד, דיון בעניין תנאי מעצר הבית של כרמל מעודה, הגננת המתעללת מראש העין. ההחלטה שהתקבלה על ידי השופט עידו דרויאן-גמליאל היא להעלות את מספר שעות ההתאווררות שלה מחוץ לבית ל-15 שעות שיתפרסו על פני כמה ימים בשבוע.

ההחלטה נסמכה על כך שמעודה מטפלת באביה מוטי החולה במחלה קשה ומלווה אותו בעניינים רפואיים שונים והתקבלה בתום דיון קצר שהתקיים בדלתיים פתוחות, בניגוד לבקשת עורך דינה של מעודה, ובנוכחות נציגות של ההורים אשר מחו כנגד ההחלטה. 

סרטון ההתעללות של כרמל מעודה בילדי המשפחתון. צילום: דוברות המשטרה

"אני בהלם מכל זה, מסתבר שהגברת לא במעצר בית בכלל! יש לה לו"ז של טיולים שקיבלה מתנה מהמדינה", זעמה מוריה קואליו אמא לילד בגן שעבר התעללות. "זה פשוט מכעיס שהיא עושה מאיתנו צחוק ושהמדינה נותנת לזה במה. לצאת 4 פעמים בשבוע ועכשיו עוד יום נוסף זה קייטנה וזה למה ימשיכו המקרים האלו במדינת ישראל".

עוד הוסיפה ניקול דניאל, אם נוספת: "כרמל יוצאת 4 פעמים בשבוע למשך 3 שעות וכאילו שזה לא מספיק והיא מבקשת לצאת עוד. בית המשפט אישר לה יום נוסף, ואני כאמא לילדים שנפגעו ממנה אני כואבת את מתן זכויות היתר וניצול כל אחת מהם. אני תוהה לעצמי מתי הזכויות של הילדים שלי יבואו לידי ביטוי?".

כזכור, בשבוע שעבר החל משפטה של מעודה בבית המשפט המחוזי בלוד. מאחר שמדובר במספר רב של הורים, תקשורת ותומכים, לבקשת הפרקליטות הקצה בית המשפט שני אולמות לדיון: אולם אחד עבור הצדדים בעניין (הורי הילדים, עורכי הדין ומשפחתה של מעודה), ואולם נוסף, שבו יוצג הדיון במעגל סגור עבור התקשורת והתומכים ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך.

ב-21.10 צפוי להתקיים שלב הסיכומים במשפט ולאחר מכן שני דיונים נוספים לפסק דין וגזר דין. ההורים מתנגדים לכל אפשרות של עסקת טיעון בין הצדדים ומבקשים לקיים דיוני הוכחות ארוכים ומפורטים.