נער מראשון לציון, שהיה חניך בתנועת נוער, קיבל פיצוי בסך של כ-300,000 שקלים מתנועת הנוער, בגין פציעה שארעה במהלך פעולה שנערכה במסגרת התנועה. התביעה הוגשה כנגד תנועת הנוער לבית משפט השלום בהרצליה. 

האירוע התרחש לפני כשנתיים בתנועת נוער בראשון לציון. במסגרת הפעולה, שנערכה בשעות החשיכה ובמקום שאינו מואר, התבקש הנער על ידי המדריך לרוץ עם חבריו ולמצוא "הכי מהר שאפשר" את הרמזים והתשובות שפיזר המדריך בשטח השבט - שטח חולי, רעוע, משובש ומלא בסדקים ובבורות.

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין ענת אשכנזי, לחץ/י כאן

הנער נפל על קורקינט שהושלך בשטח ושבר את שורש כף יד שמאל
הנער החל לרוץ בשטח השבט, נתקל בבור, מעד ונפל על קורקינט שהושלך בשטח הפעילות. כתוצאה מהתאונה נגרם לנער שבר בשורש כף יד שמאל. לאחר התאונה הילד פונה באמצעות הוריו למוקד החירום של קופת החולים, ומשם הובהל בדחיפות לבית החולים שם גובסה ידו לאחר שהתברר שהוא סובל משבר. 

בסמוך לאחר התאונה הוציאה תנועת הנוער הנחיה מפורשת ש"לא להגיע יותר לפעולה עם אופניים, קורקינט, סקייטבורדים או כל הדברים שנוסעים". 

מומחה רפואי קבע לנער נכות קבועה בשיעור של 10%
מומחה רפואי אשר בדק את הילד בחלוף כשנה ממועד התאונה קבע בחוות דעת מטעמו כי השבר שנגרם לילד בתאונה התאחה תוך היווצרות הפרעת צמיחה, עיוות שצפוי להחמיר עם הזמן, ולפיכך קבע כי הנער סובל מנכות צמיתה בשיעור של 10%. 

תנועת הנוער לא הקפידה להשגיח על החניכים ולהזהיר אותם מפני ריצה בשטח חשוך שהיה מלא בבורות וסדקים, ולא הזהירה מפני הקורקינט שהיה מושלך בשטח הפעילות. נוסף על כך, ניהול הפעילות היה קלוקל ונעדר פיקוח, התנועה לא הקפידה על קיום הפעולה בהתאם לכללי הבטיחות הנדרשים ולא שמרה על ביטחון החניכים בכלל ועל ביטחונו של הנער שנפגע בפרט, תוך שאינה עושה דבר כדי למנוע את התאונה.

תנועת הנוער תשלם לנער פיצויים בסך 300 אלף שקלים
תנועת הנוער ניסתה תחילה להתנער מאחריות אך לאחר שבית המשפט הבהיר את עמדתו התקבלה בין הצדדים פשרה לפיה התנועה תשלם לנער פיצוי בסך של 300,000 שקלים. 

באת כוחו של הילד, עו"ד ענת אשכנזי המומחית בתביעות של נזיקין וביטוח, אומרת כי "לתנועת הנוער יש חובת זהירות מושגית וקונקרטית כלפי החניכים הקטינים בתנועה וזו דומה לחובות שהוטלו על בתי ספר כלפי תלמידיהם שהושוו לחובתו של הורה כלפי ילדו וחובה זו מתגברת בשל היות החניכים קטינים שנדרשת הקפדה מיוחדת לגביהם ומשתנועת הנוער מפרה חובת זהירות והקטין נפצע, עומדת לקטין הזכות לקבל פיצוי כספי".

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לנזקי גוף ותאונות LawGuide. 

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.