סיכול ממוקד: צוות לוחמי מג"ב, שאחד מהם התחזה לשליח, תפסו משלוח של סם מסוכן במשקל שלושה ק"ג ושווי מיליוני שקלים, שהוסלק בתוך חבילה שמוענה אל תושבת פתח תקווה. היא נעצרה בעת מסירת החבילה, והובילה לחשיפת המזמין - תושב בת ים - נגדו הוגש כתב אישום חמור. 

ביחידה המרכזית של מג"ב התקבל מידע מודיעיני לפיו חבילה חשודה, שהכילה לכאורה צינורות אינסטלציה, עושה דרכה מדרום אפריקה לישראל. שוטרי מג"ב התחקו אחריה ביום שלישי ה-29 בספטמבר, ואיתרו אותה במסגרת פרשה שזכתה לכינוי "אפריקה ישראל". שוטרי ימ"ר מג"ב מרכז, יחד עם שוטרי החטיבה הטקטית של מג"ב, המתמחים בשילוב טכנולוגיה מתקדמת ושיטות פעולה מתוחכמות הצליחו לאתר בחבילה שני צינורות שחורים שבתוכם הוסלקו 146 יחידות סם מסוכן במשקל כ- 3 ק"ג מסוג מתאמפטמין (קריסטל מת'). 

לוחמי מג"ב תפסו משלוח סמים בשווי מיליוני שקלים. צילום: דוברות המשטרה

בחקירה מהירה התברר כי החבילה האמורה מיועדת למשלוח אל תושבת פתח תקווה, ובמג"ב נתקבלה החלטה לרקום מזימה מבוימת במסגרתה בלש מהיחידה התחזה לשליח. הוא הגיע לכתובת המיועדת, בשכונת רמת ורבר בעיר, ביום המסירה. לאחר שהעביר את החבילה לידי צעירה המתגוררת בדירה, אשר שמה הופיעה עליה, הוא ביצע את מעצרה בו במקום. 

בשלב הזה, היא הכחישה כל קשר אישי לחבילה, וסיפרה כי היא מיועדת לאחר שביקש ממנה להעביר אותה אליו. לדבריה, היא לא ידעה כי החבילה המדוברת מכילה סמים. במהלך החקירה התבררה זהותו של מזמין החבילה, תושב בת ים בשנות ה-30 לחייו. מדובר באזרח דרום אפריקה, עם רישיון שהייה זמני בישראל. 

הסמים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)
הסמים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

כתב האישום שהוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בלוד מיוחס לנאשם עבירות של ייבוא סם מסוכן, והמשטרה אף ביקשה מבית המשפט להכריז עליו כסוחר סמים. 

במג"ב הוסיפו: "מדובר במשקל גדול של סם סינתטי, ממריץ וממכר שהיה אמור להתערבב עם חומרים נוספים בכדי להגדיל את משקלו לכתשעה ק"ג, שהיו נמכרים במחיר מוערך בכשמונה מיליון שקלים". עוד אומרים במג"ב שזהו סיכול משמעותי של סם שהיה אמור להגיע לבני נוער ואזרחים שהיו עושים בו שימוש מסכן חיים.