דיון נוסף במשפטו של ויקטור קטן בן ה-74 מלוד, שנאשם ברצח אופיר חסדאי ז"ל בחניון בקניון ברמלה בקיץ שעבר, התקיים היום (חמישי) בביהמ"ש המחוזי בעיר. קטן, השוהה במעצר בית מפברואר האחרון, הגיע לדיון בשלב ההוכחות במשפטו, כשהוא מלווה ברעייתו מוניקה.

במהלך הדיון, בית המשפט שמע את עדותה, בה הציגה את גרסתה לאירוע. כאמור, היא תומכת בגרסת בעלה, לפיה הוא פעל מתוך הגנה עצמית, לאחר שהיא, לטענתה, הותקפה על ידי המנוח. כאמור, בית המשפט שמע בעבר את עדות אלמנת חסדאי, ששללה כל תקיפה מצד בעלה המנוח.

דקלה חסדאי בהלווית בעלה (צילום: אבשלום ששוני)
דקלה חסדאי בהלווית בעלה (צילום: אבשלום ששוני)

במהלך הדיון בבית המשפט הוצג תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר שהגיע לזירה זמן קצר אחרי התקרית. במהלך הקרנת התיעוד, רעיית הנאשם ודקלה חסדאי פרצו בבכי, דבר שלא הותיר באולם אף אחד אדיש. מחלוקת נרשמה בין שתי הנשים, כאשר לטענת אשתו של הנאשם - היא ניסתה לסייע לחסדאי הפצוע, בעוד שדקלה אשתו טענה כי מדובר בשקר.

כזכור, על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עינת בניטה, הנאשם החזיק ברישיון אקדח ומחסנית מלאה בכדורים, כאשר הגיע עם אשתו לקניון עזריאלי ברמלה ברכב שברולט והשניים החלו לחפש חנייה בחניון. עם הגעתם לחניון, יצאה רעייתו מוניקה מהרכב וחיפשה חניה, בזמן שהנאשם נסע באיטיות אחריה.

גילה גמליאל בהלוויתו של אופיר חסדאי ז"ל. צילום: אבשלום ששוני

באותה העת, מכוניתם של בני משפחת חסדאי נסעה סמוך אליהם. לאחר שקטן החנה את רכבו, ניגש חסדאי אל רעייתו מוניקה והעיר לה כי בעלה תפס יותר ממקום אחד, מה שלא מאפשר לו להשלים את החנייה. המנוח ואשת הנאשם החלו להתווכח, ואז לטענתה, הכה אותה חסדאי והיא צנחה ארצה. בעלה יצא מהרכב למראה התקיפה לכאורה, פנה למנוח ושאל אותו בצעקות מדוע הוא מכה את אשתו. אחר כך ניגש חזרה לרכב, הוציא משם אקדח וירה במנוח ברגלו, ואחר כך ביצע ירייה נוספת לעבר פלג גופו העליון.