ארבעה ימים לאחר שנמצא האסיר יוסף ברוך בתאו בכלא רימונים שבשרון כשהוא ללא רוח חיים, מיהרו הבוקר (חמישי) חוקרי מרחב שרון במשטרה אל בית המשפט והוציאו צו איסור פרסום על פרטי החקירה, וכן על כל פרט מזהה של החשודים. על פי הבקשה, ניתן להבין כי לנוכח העובדה שהמשטרה שלחה את גופתו של המנוח ברוך לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ולנוכח ההמתנה לממצאי הנתיחה, עולה חשד כי מותו נגרם ככל הנראה בנסיבות פליליות בתוך הכלא. 

ברוך בן ה-68 נידון ל-20 שנות מאסר לפני כשלוש שנים לאחר שהורשע בחניקת אשתו למוות באמצעות כרית בעת ששהו במלון רנסנס בתל אביב. ביום שני האחרון הוא נמצא בתאו ללא רוח חיים, וכנהוג במקרים שכאלו אנשי שירות בתי הסוהר (שב"ס) הזעיקו למקום גם חוקרי משטרה כדי לבחון את נסיבות המוות. ארבעה ימים לאחר מכן מתחוללת לכאורה דרמה בתיק, שכן המשטרה ממהרת להוציא צו איסור פרסום ומעלה חשד לכאורה לאירוע פלילי.

נזכיר כי ברוך התגורר עם רעייתו דליה משך שנים בטורקיה אולם לאור החלטתה של האישה וסירובה להמשיך את מגוריהם בטורקיה הגיעו לישראל ושהו במלון. במסגרת ויכוח שנתגלע ביניהם כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדו צעקה האישה כי היא לא חוזרת לטורקיה ומתכוונת לשכור דירה באשדוד . ברוך דרש ממנה לשתוק, אחז בכרית וחנק אותה למוות. מיד לאחר מכן ניסה ברוך לבדות ראיות ולהציג מצג לפיו מדובר באירוע התאבדות כפול שעה שנטל כדורים רבים, חתך את ורידי ידיו ועוד קודם לכן הותיר מכתב פרידה.