פרשת השחיתות באילת: שמות הקבלנים החשודים בעבירות שחיתות ציבורית בעיריית אילת ובחברה הכלכלית בעיר הותרו היום (שני) לפרסום, לאחר שבית המשפט דחה את הערעור שהגישו נגד פרסום זהותם. 

שופט בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, עידו דרויאן-גמליאל, החליט להתיר את פרסום שמם של סמי וניסים נופי, בעלי חברת התשתיות הגדולה באילת, להם מייחסת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 (יאל"כ) שורה של עבירות שוחד, מתן טובות הנאה וקבלת דבר במרמה. הותר לפרסום גם שמו של מנכ"ל החברה הכלכלית - אברהם כהן. "לא מצאתי טעויות בהחלטותיו של בית משפט השלום ושני הערעורים על התרת הפרסום נדחים", קבע השופט דרויאן-גמליאל. 

"אין ספק כי פרסום שמותיהם של המערערים וקשירתם למעשים ולעבירות במסגרת פרשה זו עלול לפגוע בחברה, במוניטין שלה ובקשריה העסקיים, החל מגיוס אשראי ועד להתקשרויות עם ספקים ולקוחות", הוסיף. "עם זאת, הקשר בין עצם הפרסום לבין הפגיעה בחברה איננו כה מובהק".

"מסתבר שהגורמים שהם בעלי עניין קרוב בחברה - מממנים, ספקים ולקוחות כבר מודעים למעצרם של המערערים ולחשדות נגדם. הפגיעה הכלכלית והעסקית בחברה לא תושפע איפוא מהותית מעצם הפרסום. מחויבת איפוא המסקנה כי הנזק מעצם הפרסום איננו חריג ומיוחד, אלא נזק רגיל המלווה תדירות את מעצרם והחשדתם של חשודים המכהנים כמנהלים בתאגידים ועסקים".

אילת (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)
אילת (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

בתוך כך, בבית משפט השלום בראשון לציון הוארך בפעם השנייה מעצרו של סמנכ"ל בנק מרכנתיל-דיסקונט. בהחלטתו להאריך את המעצר קבע שופט בית משפט השלום, גיא אבנון, כי "המשטרה בשלב החקירה הגלוי הצליחה להעצים את עוצמת החשד וניתן להצביע על התפתחות בחקירה ובהיקפה".

לגבי החשוד עצמו, ציין השופט: "הוא אומנם הרחיק עצמו ממתן תמורה לנותני השוחד, אך קשר עצמו במישרין לקבלת טובות הנאה מסוגים שונים במהלך תקופה לא מבוטלת, ולכאורה מיותר מגורם אחד".

מרכנתיל דיסקונט (צילום: פלאש 90)
מרכנתיל דיסקונט (צילום: פלאש 90)

כזכור, בשבוע שעבר נעצרו שמונה בני אדם בחשד לשחיתות ציבורית בעיריית אילת. בין העצורים נמצאים סמנכ''ל בנק "מרכנתיל-דיסקונט", בכיר בחברה הכלכלית של אילת, מנהלת בכירה בעיריית אילת, וכן הקבלן נופי. המשטרה מייחסת לחשודים עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בנוסף, ישנם חשדות למעבר על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

על פי החשד, העצורים פעלו לכאורה להטיית מכרזים שבאחריות העירייה, העסקת קבלנים ונותני שירות ברשות המקומית ובחברה הכלכלית של אילת, בניגוד לחוק ושלא על פי כללי מנהל תקין תוך קבלת שוחד וטובות הנאה, תוך פגיעה במוסדות הציבוריים והאינטרס הציבורי.