בהתאם להחלטת היועמ"ש: בג"צ דחה היום (חמישי) את עתירתם של בני הזוג אלוביץ' לחקור את ההדלפות בתיק 4,000 בו הם מואשמים. בהחלטתם כתבו השופטים כי "מבלי לגרוע כהוא זה מהחשיבות שאנו מייחסים לנקיטת פעולות המיועדות למיגור תופעה של הדלפות בידי עובדי ציבור, לעת הזו אין מקום להתערב בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה פלילית בנושא. זאת מן הטעמים שתוכן ההקלטות אינו סודי, הן מהוות חלק מחומר הראיות בהליך הפלילי; תמליליהן נמסרו לעותרים, וחלקן אף צוטט בנספח לכתב האישום שניתן לו פומבי".

תקרית במהלך הדיון על הארכת המעצר של שאול אלוביץ'

השופט נעם סולברג מתח ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה כשכתב: ״אכן, מחד גיסא, רואה היועץ המשפטי לממשלה 'בחומרה רבה', כלשונו, מסירת מידע האסור בגילוי, אך מאידך גיסא אין מי שנותן את הדין". השופט סולברג התייחס גם לתשובת היועמ״ש וציין כי "במקום שמנדלבליט יצמצם את מעגלי החקירה האפשריים, הוא רק הרחיב אותם בתשובתו עוד ועוד".

כזכור, בדיון בעתירה שהתקיים בבג"ץ לפני כחודשיים, מתחה הנשיאה חיות ביקורת חריפה על תופעת ההדלפות, והמליצה לפרקליטות לפתוח בהליך בדיקה טרם פתיחה בחקירה פלילית, תוך שאמרה כי "אנו מביעים מורת רוח קשה, אלה לא אירועים נדירים שקורים, שאז אפשר לשקול אירוע אחד נקודתי.

בנימין נתניהו, אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יש כאן תופעה מדאיגה שהנזקים עליה, אתם לא חולקים עליהם גם כלפי הנאשמים וגם - כפי שכתב אדמונד לוי - זה פוגע באמון הציבור ובתביעה עצמה. בסוף זה מתהפך גם עליכם. שלא לדבר על פגיעה בהליך השיפוטי שאמור להתנהל בבית המשפט". עוד אמרה אז הנשיאה כי "הפגיעה היא פגיעה מערכתית. האם לא הגיע הזמן לעשות מעשה? לבדוק? קשה בעינינו שלא נעשה כלום, לאחר התייעצות, שקול לבצע בדיקה מקדמית באשר להדלפות בתיקי ראש הממשלה".