המשטרה התירה לפרסום הבוקר (שני) כי מבצע 218 להפללת חשודים בפדופיליה ואלימות מינית ברשת הסתיים בהצלחה. במהלך ההפעלה הופללו למעלה משלושים חשודים בגילאים 20-70, מרמלה, יבנה, נס ציונה, לוד, רמלה, טייבה, רחובות, נתניה, אשקלון, אילת, ר"ג, נצרת צפת ומקומות נוספים.

החקירה הסמויה החלה לפני מספר חודשים, כאשר הוחלט במשטרה ליזום מהלך לאיתור עברייני מין פוטנציאליים הפועלים ברשת ולמעצרם. למבצע גויסה חוקרת בשנות העשרים לחייה הנראית צעירה לגילה, ונבנתה עבורה זהות של נערה בת 12, כאשר לצורך הפעלתה נבנה מתקן שעוצב כחדר ילדים. במהלך הכשרתה לתפקיד צוידה הסוכנת במיומנויות של נערה צעירה, לרבות שימוש במילים ובסלנג התואם את שפת ילדים ברשת. תחת הכינוי "שיר 12" שוגרה הסוכנת לעשרות הפעלות בחדרי שיחה ו"צ'אט" הפועלים ברשת.

פיצוח חקירת הפדופיליה במחוז המרכז. צילום: דוברות המשטרה

תוך זמן קצר החלה הסוכנת לקבל עשרות פניות מגברים, כאשר במהלך השיחה איתם הובהר להם על ידי הסוכנת גיל "הילדה". החשודים הציפו את הסוכנת בהצעות מיניות בוטות, שלחו קובצי וידאו ותמונות פורנוגרפיות וכן צילומים, על פי החשד, של אברי מינם. 

בנוסף קיבלה הסוכנת בשיחות עם חלק מהחשודים הנחיות לבצע פעולות מיניות בגופה המגיעות לכדי חשד לניסיון אונס ומעשה סדום. אחד החשודים פנה אל הנערה בשיחת המשך וניסה ליצור מצג שווא לפיו הוא יודע את זהותה בשל מומחיותו בתחום המחשבים, וכי הוא יודע מי היא אימה ואיים עליה שאם לא תיעתר לבקשותיו המיניות יפרסם אודותיה מידע מביך ברשת. חלק מהחשודים המשיכו את ההתכתבות המינית הבוטה עם ה"ילדה" בוואטסאפ לרבות שליחת תמונות בעלי תוכן מיני בוטה ביותר, וכן הצעות להתלוות לטיולים באילת והצעות לתמיכה כספית ואף שידול לזנות.

הבוקר, לאחר השלמת מלאכת איסוף הראיות נגד החשודים בקשת רחבה של עבירות לרבות מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, ניסיון אינוס וסחיטה, יצאו צוותי בילוש של ימ"ר מרכז לגל מעצרים ברחבי הארץ. החשודים יובאו בהמשך היום לדיון בעניינם בשני שופט בבימ"ש השלום בראשל"צ.

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב עמיחי אשד, אמר הבוקר בטקס הפיצוח "יידע כל עבריין מין פוטנציאלי שנכנס לרשת ולאתרי השיחות בשביל לחפש  קשר מיני עם ילדים, שמשטרת ישראל מחכה לו שם. הילדים שלנו חיים מול מסכים ומגפת הקורונה הגדילה את שעות החשיפה שלהם לרשת... הרשתות החברתיות ואתרי השיחות הם הרחובות והערים של שנת 2020, וברחובות הווירטואליים האלה, יש גם מי שאורב לטרף".

היום יובאו 34 חשודים בפרשה לדיון בעניינים בבית המשפט השלום בראשון לציון.

עו"ד אייל בסרגליק, אשר מייצג מספר חשודים בפרשה, מסר: "עוד טרם העיכוב והמעצר כבר יצאה שוב הודעת דוברות. הגם שנראה לכאורה שמדובר בשידול אסור מטעם השוטרת אשר הינה בחזקת סוכן מדיח, חומר הראיות אינו בפנינו ועדייו עומדת חזקת החפות למרשינו. עם קבלת בקשת המעצר נדע עוד פרטים".

עו''ד אייל בסרגליק (צילום: ליאת מנדל)
עו''ד אייל בסרגליק (צילום: ליאת מנדל)

שני קטינים נעצרו בחשד לביצוע עבירות מין בבת 10

במשטרה הודיעו שעצרו שני קטינים כבני 15 בחשד לביצוע עבירות בקטינה כבת 10. מחקירה ראשונית של הפרשה עולה כי שני הקטינים הכירו את הקטינה באמצעות הרשתות החברתיות, ובמהלך מספר מפגשים וירטואליים ופיזיים ביצעו בה שורת עבירות מין. 

החקירה מתנהלת בשיתוף חוקרת ילדים. הקטינים, תושבי עיר במערב הנגב, חשודים בבעילת קטינה מתחת לגיל 14, מעשה סדום בקטינה מתחת לגיל 14 וכן פרסום תועבה ובו דמות קטין.