השלב הראשון בתהליך מינויו של פרקליט מדינה קבוע הסתיים אתמול (ראשון) לאחר שתם מועד רישום המועמדים. השמות לא פורסמו באופן רשמי, אך 13 ידועים כמי שהגישו את מועמדותם ונדרשו להשלים מסמכים תוך חמישה ימים.

בכיר המועמדים הוא ככל הנראה שלמה (מומי) למברגר, מקורבו של היועץ המשפטי לממשלה, שמכהן כעת כמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליילים. פעמים רבות הוזכר כי מנדלבליט רצה בו מלכתחילה גם כממלא מקום של שי ניצן. מועמד בכיר נוסף שעלה הוא פרקליט מחוז חיפה עמית אייסמן.

שם נוסף שהוגש הוא סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), עו"ד משה סעדה, שנמנה עם המחנה הנגדי וידע בעבר חיכוכים לא מעטים עם אנשיו של ניצן. 

בנוסף לשמות הבכירים יש להזכיר שני עורכי דין פרטיים שהודיעו כי הגישו את מועמדותם, בהם עו"ד אייל בסרגליק שייצג בעבר את אלאור עזריה וכן עו"ד טלי גוטליב, שייצגה לאחרונה אזרחית פרטית שנחשדה בהטרדה לכאורה כלפי ליאת בן ארי. כמו כן שני שופטי בית משפט המחוזי הגישו גם הם מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה - השופט ירון לוי והשופטת מיכל אגמון גונן.

ישנה תמימות דעים כי קיימת העדפה לאדם מתוך המערכת והיועמ"ש כאמור, מעדיף את למברגר. עם זאת על המינוי להיות מאושר על ידי הממשלה. במקרה שלא, יתכן ומנדלבליט יתערב ויוגשו עתירות לבג"ץ שיחייבו את אישרו.

בתוך כך דמות חשובה מאוד הודיעה אתמול שלא תגיש את מועמדותה – המשנה לפרקליט המדינה והתובעת הראשית במשפטו של נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי. למקורביה הסבירה כי הסיבה קשורה לעיסוקה בתיקי נתניהו ואחריותה לתיקים אלו, אך נדמה שסיכויה לתפקיד היו קלושים מלכתחילה - הן מצידו של נתניהו שרואה בה "סדין אדום" והן מקרב היועמ"ש שמעדיף את למברגר.

בנוסף, ממש עם תום הרישום הגיש מועמדותו גם עו"ד עפר ברטל שייצג בעבר את שולה זקן. כעת ועדת האיתור תחליט מי מהמועמדים יזומן לראיון.