חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה פענחו את רצח הקשיש סימון קרמנוקיאן בן ה 92, שאירע בחודש שעבר בדירתו של הקורבן ברחוב החשמונאים בלוד - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. 

ק. חקירות יל''פ שפלה על פענוח רצח הקשיש בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

תחילתה של החקירה בדיווח שהתקבל במשטרה מבן משפחתו של הקשיש, שהגיע לבקרו וגילה כי דלת הדירה לא נעולה וכי ישנם סימני פריצה, כשנכנס לדירה מצא את הדירה הפוכה כשהקורבן שוכב על הרצפה ללא הכרה. כוחות משטרה שהגיעו למקום הבחינו בסימני אלימות על גופו של הקשיש ולאחר ניסיונות החייאה גורמי הרפואה קבעו את מותו.

מהחקירה עלה כי בין החשוד ברצח, גבר בן 35 מיפו, לבין הקשיש הייתה היכרות מוקדמת, לאחר שהחשוד שיפץ את דירתו של הקשיש מספר חודשים לפני האירוע. עוד עלה מהחקירה חשד לפיו החשוד תכנן את לשדוד את הקשיש ואף הציע לאחרים לקחת עמו חלק בביצוע השוד. בערב הרצח פרץ החשוד לדירתו של הקשיש במטרה לשדוד ממנו את כספו שחלקו היה מוסתר בדירה. החשוד היכה את הקשיש שהיה באותה העת בבית וגרם למותו ולאחר מכן נמלט מהמקום.

חוקרי המשטרה פתחו בחקירת האירוע ובאיסוף ממצאים בזירה. חוקרי המשטרה ניתחו עשרות צילומים ממצלמות אבטחה והצליחו להתחקות אחר מסלול הבריחה של החשוד ברצח ועצרו אותו, יחד עם גבר נוסף בן 31 שנעצר בחשד שסייע לו לאחר הרצח. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בראשל"צ ועם סיום החקירה צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.