המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין אישרה את מינויה של עו"ד אילנה סקר כנציגתה השנייה של הלשכה בוועדה לבחירת שופטים, למרות ביקורת שנמתחה על עצם המינוי. 

ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, הכריז על היבחרה של עו"ד סקר בפני חברי המועצה הארצית. עו"ד סקר הצטרפה לנציג הלשכה השני בוועדה, יו"ר מחוז צפון, עו"ד מוחמד נעאמנה, שנבחר בחודש יולי השנה, ובכך השלימה הלשכה באופן סופי את מינוי נציגיה לוועדה לבחירת שופטים.

ראש הלשכה הכריז על עו"ד סקר כנציגת הלשכה, וזאת בהתאם לחוק לשכת עורכי הדין לעניין בחירת הנציגים לוועדה לבחירת שופטים. בין השאר קובע החוק כי במקרה שמספר המועמדים זהה למספר הנציגים העומדים לבחירה, יכריז עליהם יושב ראש המועצה הארצית כנציגי הלשכה, בלא צורך בקיום הצבעה. עו"ד סקר נבחרה לראשונה כנציגת הלשכה בוועדה לבחירת שופטים בינואר 2015, וזו תהיה הקדנציה השלישית שלה ברצף בתפקיד. 

ח"כ אסנת מארק, חברה בוועדה, בדיון ועדת הטכנולוגיה. צילום: דוברות הכנסת

בשיחה שערכנו עם חברי המועצה הארצית הם שיבחו את סקר מקיר לקיר. עם זאת, היו גורמים במערכת המשפטית שמתחו ביקורת על עצם הבחירה מאחר וכיהנה גם בקדנציות קודמות בתקופת אפי נוה ובעת התחוללה פרשת "מין ומינויים".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי אמר על המינוי: "אני מברך את עו"ד אילנה סקר על המשך שירותה כנציגת הלשכה בוועדה לבחירת שופטים בקדנציה נוספת. אילנה הוכיחה בכל שנות פעילותה הוגנות, יושר מקצועי, רצינות ועומק, וקנתה לה שם של אשת מקצוע בקרב כל חברי הוועדה לבחירת שופטים בעבר ובהווה". כעת עומדת בפני סקר ושאר חברי הוועדה מלאכה מרובה לאחר שנתיים בהן לא מונו שופטים בערכאות.