חשד להתעללות בקשיש בפתח תקווה: ערנותו של עובר אורח הובילה למעצרו של נתין זר ממולדובה בחשד לתקיפת קשיש תושב העיר שבו טיפל. במשטרה בוחנים עתה תיעודים ממצלמה נסתרת שהותקנה בביתו של הקשיש בניסיון להתחקות אחרי אירועי תקיפה נוספים אם אכן התרחשו. במוצאי שבת האריך בית משפט השלום בפתח תקווה את מעצרו של הנתין הזר בארבעה ימים. החקירה נמשכת. 

תחילת הפרשה בשישי האחרון, אז דיווח תושב פתח תקווה למשטרה על אירוע שנגלה לעיניו ובו מטפל סיעודי נתין זר, תקף והיכה קשיש שעליו הוא אחראי בעת שהשניים שהו ברחוב פינסקר שבמרכז העיר. שוטרים שיצאו למקום הנמצא בסמוך יחסית לתחנת המשטרה ביצעו את מעצרו של המטפל והוא נחקר באזהרה בחשד לתקיפת הקשיש.

במשטרה דיווחו על האירוע לבנו של הקשיש שציין בפני החוקרים כי גם אצלו התעורר חשד עוד קודם לכן לפיו המטפל מכה את אביו והוא התקין מצלמה נסתרת בבית האב. חוקרי המשטרה אספו את התיעוד המצולם והם בוחנים אותו במטרה לבדוק האם החשוד עומד מאחורי מקרים נוספים של תקיפת הקשיש עליו בו היה אמור לטפל.

זירת האירוע בראש העין (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת האירוע בראש העין (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

כזכור, בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום לביהמ"ש המחוזי נגד רפאל יונה בן 21 מראש העין, בגין רצח בכוונה של סבו, מרדכי בן נון ז"ל בן ה-93 וריבוי עבירות של התעללות בבעלי חיים.

על פי כתב האישום, החליט יונה להרוג חתולה על מנת לאכול את בשרה. לצורך כך, ניסה להטביע את החתולה בצידנית. סבו שהבחין במעשיו ניסה למנוע ממנו לעשות כן ובתגובה החל הנאשם לשבור חפצים שונים בבית ולא ענה לבקשתם של המנוח וסבתו לחדול. המנוח ואשתו יצאו מהבית על מנת להתקשר למשטרה ומשראה זאת הנאשם, החליט לרצוח את בן ה-93, נטל סכין ממטבח ביתו, רץ לעברו, דקר אותו במצחו בחוזקה וגרם למותו.

בנוסף, כתב האישום מציין כי בחמש הזדמנויות נוספות במהלך השנה האחרונה, התעלל והתאכזר בחתולים ברחוב, בין היתר ניסה לשסף את גרונה של חתולה, דקר חתולה אחרת באמצעות סכין בגבה ובשלוש הזדמנויות נוספות התעלל בהן באמצעו אבנים ומגרפה.