המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד קצין מג"ב במשטרת ישראל בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש נגד תושב מאה שערים בחודש אפריל האחרון. 

מחאת חרדים בירושלים

על פי כתב האישום, בתאריך 03.04.20 בשעות הערב הכוח בפיקודו של הנאשם סיים טיפול באירועי הפרות סדר באזור שכונת מאה שערים בירושלים והיה בדרכו אל מחוץ לשכונה. באותה עת, צעד דב פרנקל, תושב השכונה לכיוון ביתו. המתלונן הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש מהמתלונן לעזוב את המקום ובמענה המתלונן אמר לו 'בסדר', והמשיך ללכת.

בשלב זה, החל הנאשם בריצה לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיפו לכביש למרחק של מספר מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן כשכל גופו שרוע על הכביש. כתוצאה מהדחיפה, נגרמו למתלונן שפשופים ושטפי דם בברכו ובידיו.

עו"ד ליאת יוניאן, המחלקה לחקירות שוטרים: "לאחר חקירה מקיפה, שהחלה בסמוך לאירוע, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים להגיש כתב אישום כנגד קצין משטרה בגין עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. מדובר באירוע שהתרחש לאחר סיום טיפול בהפרות סדר, במהלך יציאת כוח משטרתי משכונת מאה שערים".

"מחומר הראיות עלה כי הקצין, שעמד בראש הכוח, רץ לעברו של אזרח שהלך ברחוב, שלא היווה באותה עת כל הפרעה לציבור או לשוטרים ובאקט שרירותי הדף אותו בחוזקה באמצעות שתי ידיו. כתוצאה מכך הושלך האזרח למרחק על הכביש. בסמוך לאחר מכן המשיך הכוח המשטרתי, ובו גם הקצין, ביציאה מהשכונה מבלי לסייע לאזרח השרוע על הקרקע. כתוצאה מנפילתו של האזרח על הקרקע, נגרמו לו חבלות קלות".

ממשטרת ישראל נמסר: "כפי שציינו בעבר מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. מיד לאחר המקרה וכבר בראשיתה על החקירה במח"ש, הועבר הקצין מתפקידו לתפקיד לא מגע עם הציבור. כעת משהוגש כתב אישום, עם קבלת החומרים ישקלו נקיטת צעדים מתאימים נגדו".