נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, הודיע היום (ראשון) כי תלונתה של עורכת דין, שנעצרה לאחר שהעירה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט - "פרשת משפטים. בושה", הינה תלונה מוצדקת. כאמור, כבר באותה השבת, האישה עוכבה לתחנה תוך איומים לנגד ילדיה, הוסעה לתחנת המשטרה בשבת לחקירה ושם נפתח כנגדה תיק פלילי.

"הובלת אזרחית נורמטיבית בשבת לתחנת משטרה, כשלא עשתה דבר בניגוד לחוק – התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים", כתב הנציב בהחלטתו. כזכור, במסגרת התלונה נטען, כי תיק החקירה הועבר מהמשטרה לפרקליטות, והטיפול בו התעכב במשך חודשים רבים, וכתוצאה מכך נגרם לעורכת הדין עינוי דין. 

בהתייחסות הפרקליטות לטענות, ציינה פרקליטת המחוז כי העיכוב בטיפול בתיק נגרם עקב תקלה טכנית בממשק הדיגיטלי אשר הופעל על ידי תחנת המשטרה כפיילוט להעברת תיקים, ולאור ריבוי התקלות הוחלט על הפסקת השימוש בו. כמו כן, פרקליטת המחוז ציינה כי עם חשיפת המקרה היא ביקשה לקבל את התיק מהמשטרה לפרקליטות ומשהובא לפתחה, הורתה על גניזתו בעילה של "היעדר עבירה פלילית".

הנציב קבע בהחלטתו, כי התלונה באשר לעיכוב ההליכים ומשך הזמן שעבר מאז התרחשות המקרה, מוצדקת, בייחוד משום שמדובר בעיכוב לאורך חודשים, רבים הנובע מתקלה טכנית. "הרי הפרקליטות נתייצגה כאן כמי שדוממת על מקומה, ונסתם הגולל על טיפולה", כתב. בהתאם לכך, הנציב המליץ למשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים) לבחון את הנושא ולקבוע נהלים מחייבים שיהיה בהם למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

עוד מציין הנציב בהחלטתו, כי הוא מקבל את תשובת היועץ, באשר לטענות נגד היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה , שהבהיר בהתייחסותו כי הוא לא הגיש תלונה נגד עורכת הדין, לא התבקש למסור עדות ולא היה מעורב כלל בטיפול באירוע, אשר בוצע כאמור על ידי המשטרה והפרקליטות.

באשר להתנהלות המשטרה באירוע, הנציב ציין כי למרות שלא נדרש לבקר את התנהלות המשטרה משום שהחוק לא מאפשר לו לבקר את המשטרה במקרה הזה, הוא חייב לציין כי "הובלת אזרחית נורמטיבית בשבת לתחנת משטרה ברכב משטרתי, כשלא עשתה דבר וחצי דבר בניגוד לחוק הינה התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים".  הנציב העביר הנציב את הנושא לטיפול מ"מ המפקח הכללי.