בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) מאסר עולם על חורחה מריו מרטינס בן ה-60, שרצח את בת זוגו לשעבר, אליזבת קרדונה. הפרקליטות ביקשה לגזור על מרטינס מאסר עולם נוכח חומרת המעשים וכך נקבע. בנוסף דרשה הפרקליטות רכיב פיצוי מקסימילי בחוק העומד על 258 אלף שקלים עבור שתי בנותיה של המנוחה. 

זירת הרצח בתל אביב

ההחלטה התקבלה בראשות ההרכב של סגן הנשיא השופט גלעד נויטל, והשופטות טלי חיימוביץ ולימור ביבי. גזר הדין ניתן לאחר שהנאשם שהגיע לאולם הדיונים, לא אמר דבר. בכתב האישום נגדו, צוין כי: "בתקופה שלאחר פרידתם, התגלע בין הנאשם למנוחה סכסוך הנוגע, בין היתר, לחלוקת הרכוש ביניהם, ולקשר של המנוחה עם אחרים. כמו כן, בתקופה האמורה, במספר הזדמנויות במועדים שאינם ידועים במדויק למאשימה, איים הנאשם על המנוחה כי ירצח אותה".

הרצח אירע לפני כשנתיים, כאשר הנאשם דקר את האישה שמונה פעמים באמצעות סכין בתוך העסק אותו ניהלו, וגרם למותה. המקרה עורר סערה לאחר שנודע כי דקות חייה האחרונות של המנוחה, הוקלטו במכשיר טלפון נייד שהיה בזירת האירוע. השניים היו בני זוג במשך מספר שנים עד שנפרדו בסמוך לחודש נובמבר 2017. בתקופה זו התגוררו השניים התגוררו יחד בתל-אביב, ולקחו חלק בניהולו של בר-מסעדה ברחוב שלמה בתל-אביב. 

עו"ד עופר אשכנזי, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את חורחה מרטינס, מסר: "אנו לומדים את הכרעת הדין ובכוונתנו להגיש ערעור".