פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראשות עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים מסמך בן 200 עמודים, בדרישה לבטל את כתב האישום נגדו. המסמך מציג תמונה בה "נתניהו סומן מראש, ובתיקים נגדו נעשה שימוש באמצעים פסולים ופליליים, זיהום חקירות ואכיפה בררנית".

עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד

במסמך שהוגש לבית המשפט מבקשים פרקליטי ראש הממשלה לקבוע כי "הומצאו עבירות נגדו", וכן כי "החקירה לא נגעה לחשד אלא נגעה לחשוד". עוד נכתב במסמך כי "הדרך בה נוהלו החקירות מעידה על כך שכבר בשלב מוקדם הבינו החוקרים כי ראש הממשלה לא ביצע כל עבירה, ולכן הם לא חקרו עבירה, אלא המציאו עבירה ואז ביצעו מעשים פליליים כדי להוכיח אותה".

עוד נטען במסמך כי הפרקליטות והחוקרים הפעילו לחצים כבדים ולא סבירים על מספר עדים, על מנת שיסייעו לבניית כתב האישום נגד ראש הממשלה, לכאורה. בין השאר נכתב כי הופעלה סדרת לחצים כבדה ואיומים על ניר חפץ לחתום על הסכם עד המדינה, עד לכדי הרעבתו וכן חדירה בלתי חוקית לחייו האינטימיים.

פרקליטי ראש הממשלה עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד אמרו על הגשת המסמך לבית המשפט: ״היום הוגשה לבית המשפט בקשה לביטול כתב האישום. הבקשה מפרטת שורה ארוכה של כשלים ופגמים חמורים במהלך הליך החקירה בעניינו של ראש הממשלה. מדובר במהלכי חקירה פסולים בתכלית, בהדלפות אינסופיות - מאות במספר של חומרי חקירה, בניגוד לדין, ועריכת משפט פומבי בתקשורת לפני תחילת המשפט. הגשנו מסמך מפורט שכולל עשרות דוגמאות לפעולות חקירה פסולות, איום על עדים, שימוש בחייהם האישיים כדי לחקור אותם, השתקת עדים, אכיפה בררנית, התעלמות מראיות מזכות, ופעולות חריגות נוספות. מדובר באירוע חסר תקדים. מעשים חמורים אלה אינם מקובלים באף מקרה, על אחת כמה וכמה כלפי ראש ממשלה. במדינה מתוקנת על רשויות האכיפה להקפיד על עקרונות של צדק והגינות גם במהלך חקירה. לטעמנו, ההצטברות הכוללת של הפגמים החמורים צריכה להוליך למסקנה של ביטול כתב האישום״.

נתניהו בבית המשפט עם פתיחת משפטו. צילום: רויטרס (ארכיון)
תגובת הפרקליטות לטענות פרקליטי נתניהו: "ההגנה הגישה היום טענות ובקשות בתיקי האלפים במסגרת שלב הטענות המקדמיות ובהמשך להחלטת בית המשפט. מרבית הטענות, כפי שפורסמו בהודעה מטעם הסנגורים לתקשורת - הן טענות מוכרות, שכבר הועלו בשלבים קודמים של ההליך ונבחנו על ידי התביעה. התביעה תבחן את מכלול הטענות ותגיב באופן מסודר לבית המשפט בהתאם ללוח הזמנים שנקבע. יובהר כי ההגנה ביקשה להכריע בבקשות רק לאחר שמיעת הראיות ולא כעת. מיד לאחר הגשת תשובת התביעה, קבוע דיון בנושא בבית המשפט".