תושב מזרח ירושלים, בן 30, נעצר בחשד לסחר בנשק ואמצעי לחימה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. לאורך זמן ממושך ניהלה המשטרה חקירה סמויה נגד החשוד, ובהמשך הפכה לגלויה כאשר עלה החשד כי הוא מתכוון לפגוע בבני משפחתה של גרושתו. 

בשל החשש לחיי המשפחה, פשטו כוחות המשטרה על ביתו של החשוד ב-23 בנובמבר, ותפסו רובה מסוג M-16, אקדח, תחמושת ואמצעי לחימה נוספים. בנוסף, נתפסו בביתו במזרח ירושלים כ-200 אלף שקלים במזומן, אשר על פי החשד התקבלו בעסקאות סחר הנשק.

החשוד הובא לחקירה בחשד לעבירות של החזקה וסחר באמצעי לחימה וכן קשירת קשר לביצוע פשע. מעצרו הוארך לבקשת המשטרה עד תאריך ה-6 בדצמבר. במהלך החקירה, עצרו החוקרים ארבעה חשודים נוספים, בהם אמו ואחיו של החשוד, שעפ"י החשד ידעו על כוונותיו לפגוע במשפחתה של גרושתו ואף סייעו לו בעסקאות סחר הנשק. בית משפט השלום שחרר את האם למעצר בית, והאריך את מעצרם של שלושת החשודים הנוספים.

אמצעי הלחימה שנתפסו במזרח ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אמצעי הלחימה שנתפסו במזרח ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

אתמול נעצר בריינה גבר בן 51 שעל פי החשד רצח את אמו בת ה-73 ואחיו בן ה-39. בנוסף, פצע החשוד קשה אח נוסף. החשוד, שככל הנראה ביצע את המעשה על רקע סכסוך במשפחה, צפוי התייצב היום לדיון הארכת מעצרו בבית משפט השלום בנצרת. 

בשבוע האחרון, התרחש אירוע ירי נוסף בצפון, חשוד בביצוע ירי לעבר סניף בנק בכפר מע'אר שבצפון נהרג במהלך חילופי אש עם המשטרה. החשוד השני בירי, בשנות ה-20 לחייו, נפצע באורח קל כתוצאה מהירי, ונמלט מהזירה. לאחר מספר שעות של מצוד אחריו, הוא נעצר.