בעקבות סרטונים שבדקה המשטרה מהזירה בערד, בה ירה אריה שיף בן ה-70 באדם שניסה לפרוץ לרכבו, הוחלט לשנות את העבירה שבה נחשד מהמתה בקלות דעת לרצח באדישות. ההחלטה מגיעה לאחר שהמשטרה העבירה את החומר לפרקליטות כדי שתבחן את התיק. בעקבות החמרת החשד, עמד עורך הדין של שיף, ששי גז, בראיון ל-103FM על עמדת מרשו כי המעשה בוצע כהגנה על רכושו. 

"אני רק אומר לכם איזו עובדות עומדות מולנו עד עכשיו - בשעה 00:00 התעורר מרשי, אדם בן 70 וללא עבר פלילי. מדובר במתנדב במשטרה, אדם שאין מי שלא מכיר אותו באזור שלו, אדם שמארח, אב שכול, והנה הוא רואה אדם שגונב את רכבו. מדובר באדם שיש לו אקדח ברישיון כי הוא מתנדב במשטרה. הוא לוקח את האקדח איתו, ומנסה בסך הכל להגן על רכושו. מעבר לזה, הוא חושש שעם הרכב יעשו איזושהי תאונה ויפגעו במישהו. הוא ירה לכיוון הרכב, והירייה שלו לא באה חלילה להרוג אדם, לא הייתה לו שום כוונה כזו. הוא רק רצה למנוע את גנבת הרכב", הדגיש עורך הדין גז.

"התיק הזה", אמר מרשו של שיף, "יהיה תלוי במרחק ובזווית הירי. אם הוא אכן אך ורק לכיוון הרכב. מותר לאדם להגן על רכושו. אגב, בארצות הברית לא היו עוצרים אותו. מה שקרה הוא שהשופטת שחררה אותו, ואז כשהוא הביא סרטון אבטחה ממצלמה, שלפי מה שאני מבין, הוא התקין, הגישו ערעור והאריכו את מעצרו. האיש הזה התקשר למשטרה, אחר כך לאמבולנס, הוא באמת לא מתכוון, הוא איש טוב".

"איך אפשר למנוע גנבת רכב כשהאוטו נגנב?", תהה גז, "הרי אם הוא יצעק מבחוץ הגנב לא ישמע, וגם לא אם הוא היה יורה באוויר. רבותיי, אני לא אומר שכל אחד שרואה גנב ירה בו, אבל צריך להבין את כל הנתונים. צריך לשאול אם שוטר היה עושה את זה האם זו גם הייתה תגובה". 

גז התייחס בראיון האם חוק דרומי יסייע במקרה המדובר, ואמר: "הוא עוזר ולא עוזר, דומה ולא דומה. בחוק זה הגנה של אדם שנכנסים לביתו. אני חושב שהחוק כן יכול לעזור כי רכושו וביתו זה משהו מאוד דומה".