היום (שלישי) הוגש לבית-משפט השלום בתל-אביב, כתב הגנה מטעם ח״כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם), אל מול תביעת הדיבה שהגיש עו״ד דוד שמרון, לשעבר יועצו של ראש הממשלה. יעלון הדף ודחה, באמצעות באי כוחו, עו״ד צבי בר-נתן ועו״ד מרב ברוך, ממשרד גולדפרב זליגמן ושות׳, את הטענות שהועלו בכתב התביעה נגדו.

כאמור, כחלק מהנימוקים, טען יעלון כי בשל "החשיבות הציבורית שבחשיפת פרטי פרשת השחיתות הביטחונית החמורה של רכש הצוללות וספינות המגן, וחשיפת מעורבותו של עו"ד שמרון במסגרתה, נכון ח"כ יעלון לוותר על החסינות המהותית העומדת לו, בגין חלק מהפרסומים נשואי התביעה, אשר התקיימו לאחר שהושבע לכנסת".

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

"כתב ההגנה הזה יצוק בעובדות, מסמכים ועדויות ששומטים כל יסוד לטענות התובע, ועשויים להפוך את ניהול התיק הזה ל'וועדת חקירה חליפית' לפרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מאז קום המדינה", הסביר חבר הכנסת, "רשימת עדי ההגנה ארוכה, וחלקם טרם זכו להשמיע את קולם בפני הרשויות, עד כה. מי שמנסה להרתיע אותי מלהוסיף ולהתעקש על חקירה יסודית בפרשה באמצעות תביעת השתקה - ימצא עצמו מול האמת, העובדות, ומחויבותי המוחלטת לביטחון ישראל, כמי ששירת וממשיך לשרת אותה, כחיל של המדינה, למעלה מ-50 שנה". פרקליטו של יעלון, עו״ד בר-נתן, הוסיף: ״זהו אירוע עתיר עובדות, עדויות ופרטים, שראוי לו שיתברר במלוא היקפו בבית המשפט".

תגובתו של עו"ד עמית חדד, פרקליטו של עו"ד דוד שמרון: "אחרי שבית המשפט יוציא את האוויר החם מכתב ההגנה של בוגי יעלון, וישליך ממנו את הטענות הלא ענייניות, הוא יקבע שאין  בדבריו של בוגי נגד עו״ד שמרון דבר זולת דיבה. גם יעלון יודע שלא נפל כל פגם בהתנהלותו של עו״ד שמרון בפרשת הצוללות, שנסרקה במסרקות ברזל ע״י כל גורמי אכיפת החוק, שקבעו שאין בטענות דבר וחצי דבר. מצער שבמקום להתייחס לטענות באופן ענייני, יעלון מנצל את בית המשפט כדי לסחוט הון פוליטי".

כזכור, דוד שמרון, בן דודו מסדר שני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיש תביעת לשון הרע בסך יותר מחצי מיליון ש"ח נגד חה"כ מיש עתיד-תל"ם, משה (בוגי) יעלון, ביחס להתבטאויותיו הקושרות אותו לפרשת הצוללות, וכן דברים שאמר בגנותו בתקופה האחרונה בכלי התקשורת.

לדברי שמרון, תביעתו מתמקדת במספר פרסומים של יעלון לגביו, בהם הואשם שמרון בקנוניה לצד גורמים נוספים, בהם ראש הממשלה נתניהו ונציג המספנות בגרמניה, מיכאל גנור. לדברי יעלון, כלל הגורמים, לרבות שמרון, קידמו רכש של צוללות מיותרות לצי של מדינת ישראל, כביכול בתמורה לקבלת עמלות ותשלומי שוחד בהיקף של מיליוני שקלים.

כאמור, הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד שמרון בפרשת הצוללות, בשל היעדר ראיות, וראש הממשלה נתניהו, לא נחקר בפרשה כלל.