בארגון חוננו טוענים הבוקר (שני) כי בידם דו"ח המציג חוות דעת של חוקר תאונות ובוחן תנועה שמונחת בפני מח"ש, הקובעת באופן ברור כי רכב הבלשים הוא שסטה ונגח את רכבו של אהוביה סנדק ז"ל.

מחאה בעקבות מותו של אהוביה סנדק, קרדיט ידידיה אפשטיין.mp4

לפי הדו"ח, החוקר, אשר שימש מעל 30 שנה כבוחן תנועה וחוקר תאונות במשטרת ישראל, הגיע לזירה שעות בודדות לאחר התאונה, והחל לחקור את התאונה. חוות הדעת מתפרסת על מעל 50 עמודים, וכוללת תמונות מזירת התאונה, שרטוטים ותרשמים המתארים כיצד התרחשה פגיעת רכבם של השוטרים ברכב הנערים.

במסקנות חוות הדעת קובע החוקר כי בין שני כלי הרכב הייתה התנגשות, עוד נקבע על פי ממצאי חוות הדעת כי ההתנגשות התרחשה כתוצאה מסטייה של רכב שוטרי הימ"ר לכיוון הרכב בו היו הנערים. בנוסף קובע הדו"ח כי רכב הנערים לא סטה שמאלה לכיוון רכב הבלשים, וזאת בניגוד לגירסאות השוטרים שפורסמו בכלי התקשורת.

בנוסף קובע חוקר התאונות כי לא נמצאו סימני בלימה בזירת התאונה, דבר שמצביע כי המגע בין כלי הרכב התרחש במהלך נסיעה. מסקנות חוות הדעת מסתמכות על הראיות בזירת התאונה, סימנים על הכביש ועל רכב השוטרים, ועל הממצאים החד משמעיים בשטח התאונה. חוות הדעת אף קובעת כי לאחר התאונה רכב הנערים התהפך פעמיים לאחר הניגוח, ונעצר כשהוא על הגלגלים.

חוות הדעת כאמור הוגשה למח"ש בידי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מטעמה של משפחת סנדק. המשפחה אשר הגישה תלונה למח"ש כנגד השוטרים, ביקשה לחקור את השוטרים בעבירה של גרימה למותו של הנער באדישות לתוצאה, עבירה המוגדרת בעבירות ההמתה, בחוק העונשין, בסעיף 300 א' כרצח.

אמש נמשכה המחאה על הרג אהוביה ז"ל בידי השוטרים, בעשרות נקודות ברחבי הארץ הפגינו מאות מפגינים בדרישה להקמת ועדת חקירה חיצונית שתחקור את התנהלות ימ"ר ש"י ואת הרג אהוביה ז"ל. הפגנות התקיימו בירושלים, בת"א, במעלה אדומים, בשילה, באריאל, בקצרין, בקרית מלאכי, בגוש עציון ובמקומות נוספים.

מחאות בירושלים על מותו של אהוביה סנדק (צילום: ידידיה אפשטיין)
מחאות בירושלים על מותו של אהוביה סנדק (צילום: ידידיה אפשטיין)

כזכור, בהודעה הראשונה של מח"ש שיצאה ב-24/12 כתוב שמח"ש פתחה בחקירה לרבות חלקם של השוטרים באירוע, בהתאם לסמכויותיה של מח"ש. צוין אז כי נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לרכב החשודים, כך שכבר אז במח"ש הבינו שניידת המשטרה היא זו שפגעה ברכב של הנערים. בארגון חוננו סבורים כי מדובר במסקנות חד משמעיות.

צריך לזכור שהחקירה במח"ש עדיין מתנהלת וגם בימ"ר תל אביב. עיקר החשד כלפי הצעירים הוא שהצעיר שנהג ברכב מעולם לא הוציא רישיון נהיגה, ולכן כולם מעורבים בהמתה ברשלנות. בנוסף, החשד הוא שהם ניסו להימלט מהזירה ובכך הפקירו את הצעיר.