שופטת בית משפט השלום בבאר שבע שרה חביב האריכה היום (שלישי) ביומיים את מעצרה של צעירה כבת 20, תושבת הפזורה בנגב, החשודה בהתעללות ופגיעה בביתה הפעוטה בת השנה וחצי, המאושפזת מחוסרת הכרה עם סימני חבלה בראשה ובגופה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בהחלטתה להאריך את המעצר ציינה השופטת כי מדובר בחשד לעבירה של גרימת חבלה לקטין ע"י אחראי, והשגחה ברשלנות על ילד. 

מתיק החקירה עולה חשד סביר בשלב הזה כי האם פגעה בבתה בת השנה וחצי. הדבר נלמד מחבלות מרובות בגופה של הקטינה, שהתגלו כשהובאה לטיפול רפואי בסורוקה, כשהיא עם פגיעת ראש, בטענה כי נפלה מהמיטה בה ישנה. לדברי השופטת, מצבה לא טוב. מתוך עדות שמסר אתמול רופא שטיפל בקטינה עולה כי היא נמצאת בסכנת חיים בגין חבלת ראש קשה, ונכון למתן העדות היא מחוסרת הכרה.

עוד עלה בדיון בביהמ"ש, כי מחקירתה באזהרה של האם היא תיארה כי הותירה את הקטינה לישון על גבי מיטה ללא השגחה. מהתבוננות בתמונה של המיטה התגלה שמדובר במיטה שאיננה מותאמת לפעוטה בת שנה וחצי, ואף מסכנת אותה. אוסף החבלות בגופה של הקטינה מבססים יחד את החשד נגד האם. 

השופטת החליטה כאמור בשלב זה להאריך את המעצר בעילת מסוכנת, ועם זאת ביקשה לפקח על החקירה בנסיבות האמורות ולכן הסתפקה ביומיים בלבד, ולא נענתה לבקשתה המלאה של המשטרה, להאריך את המעצר בארבעה ימים

במהלך השבוע, הוגשו שני כתבי אישום נגד אם בת 18 ובן זוגה בן ה-37, גם הם מהדרום, בגין התעללות בבת התינוקת. על פי עובדות כתבי האישום, הנאשמים התעללו בבתה של הנאשמת, בת תשעת החודשים, הזניחו אותה, לא סיפקו לה טיפול רפואי ואף גרמו לה לחבלות של ממש, שבר ברגל, ועוד. כמו כן, במספר הזדמנויות, נשך הנאשם את התינוקת בעוצמה משמעותית בגופה, ובכך גרם לה לחבלות ולדימומים.