נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, דחה תלונה שהוגשה על ידי עו''ד פיני פישלר, אשר פנה למחלקה לחקירות שוטרים לאחר שעיריית כפר סבא הקצתה שטח ציבורי עבור מקום חניה פרטי למפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב אמיחי אשד. פישלר התלונן לנציב תלונות הציבור לאחר שבמח''ש הוחלט לסגור את התיק ונמנעו מלהעביר לו את כל חומרי החקירה בעניין תלונתו.

הנציב מתח ביקורת על התמונה שהצטיירה מהעובדות, לפיהן נהגו של אשד פנה באמצעות מפקד תחנת המשטרה העירונית בעלי תפקידים בעירייה כדי לטפל בהקצאת השטח הציבורי לטובת חניה פרטית. עובדי העירייה נענו לבקשת מפקד התחנה, והקצו בהליך רגולטורי מהיר את השטח הציבורי. למרות הביקורת, דחה השופט בדימוס רוזן את תלונתו של עו''ד הדין, וקבע כי העברת החומרים לא הייתה משפיעה על תוצאות הערר שרצה להגיש. 

המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הסדרת הפעולה באמצעות הפעלת פקידי העירייה על בסיס הרגולציה המקומית, אין בה כדי ליטול העוקץ מעצם המעשה", כתב הנציב. "פקידי העירייה ועובדיה, בכירים ככל שיהיו, נדרשים שכיחות במהלך עבודתם לסיוע ועזרה ממפקד תחנת המשטרה. רצונם להיטיב ולהקל על קצין משטרה בכיר אינו עניין לענות בו. השאלה היא, במה זכה קצין המשטרה להקצאת שטח על חשבון הציבור, לעומת קציני משטרה רבים אחרים בתפקידים מרכזיים ולעיתים מבצעיים, או לעומת קציני צבא בכירים העושים בתפקידים שאין חשובים מהם לביטחון המדינה, לאורך כל שעות היממה, או בעלי תפקידים דומים המשתייכים לשירותי הביטחון, אנשי רפואה בכירים וכיו"ב".

הנציב ציין, כי לאחר שנודע דבר התלונה, החליט פיקוד המשטרה לבטל את הקצאת שטח החניה לאשד. כמו כן, מח''ש העבירה את הטיפול בנושא למחלקת המשמעת במשטרה.