המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (חמישי) כי החליטה לסגור את התיק נגד השוטר שירה למוות בשיראל חוברה ז''ל בחודש אפריל האחרון. את ההודעה העבירה מח''ש למשפחתו של חוברה ז''ל בפגישה מקוונת, בה פורטו הסיבות לסגירת התיק.

ממח''ש נמסר כי לאחר בחינת הראיות בתיק, כולל הסרטון בו תועד חלק משמעותי מהאירוע, הוחלט על סגירת התיק מחוסר אשמה של השוטר. על פי ההודעה, אמו של המנוח הודיעה למשטרה כי בנה, הסובל ממחלת נפש, מאיים לדקור בעלי חיים ועל כן השוטר שקיבל את הקריאה, מפקד יחידת סיור ממשטרת ראש העין, יצא לבית המשפחה לבדו. בהגיעו למקום הבחין השוטר בשיראל ז''ל, אך מאחר ולא עלה חשד לעבירה פלילית שבוצעה, הסביר השוטר למשפחה כי אין באפשרותו לעכב או לעצור את חוברה ז''ל.

תיעוד התקרית בראש העין. צילום: החץ הכחול

לאחר הפצרות המשפחה, שוחח השוטר עם קצינים בכירים בתחנה על מנת להבין כיצד לפעול ובזמן זה, המנוח החל לרוץ במפתיע לעברו כשהוא אוחז בסכין ומנסה לדקור אותו בראשו ובפלג גופו העליון. למרות שניסה להתרחק, הצליח שיראל לדקור את השוטר ברגלו.  לאחר מכן, הוא החל לרדוף אחר השוטר, מה שגרם לו לשלוף את נשקו ולירות בשיראל למוות.

בהחלטת מח''ש לסגור את התיק נמסר כי השוטר פעל מתוך הגנה עצמית, לאור סכנה ממשית לחייו. "השוטר פעל לפי נוהל פתיחה באש של המשטרה, שעל פיו קמה סמכות פתיחה באש כדי להדוף תקיפה בנשק חם או קר", אמרו במח''ש.

למרות סגירת התיק, מח''ש החליטה להעביר את התיק לבחינת מחלקת המשמעת במשטרה לצורך בחינת נוהל הטיפול במקרים של קריאה הנוגעת לאדם הלוקה בנפשו.