פרשת אהוביה סנדק: המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (ראשון) כי העיתונאי קלמן ליבסקינד לא זומן לחקירה, בניגוד לפרסומים, אלא נדרש לתת עדות בפרשה לאחר שפרסם את גרסת הבלש העצור אמש במעריב, ובינתיים עדותו התייתרה. מח"ש עדכנה גם כי השוטר שנחקר בחשד לשיבוש מהלכי משפט שוחרר בתום חקירתו בתנאים מגבילים.

ממח"ש נמסר: "בעקבות פרסומים שונים בעניין העיתונאי קלמן ליבסקינד, הרינו להבהיר כי הנ"ל לא זומן לחקירה במח"ש כחשוד, ואיננו חשוד בעבירה כלשהי. עדותו נתבקשה לצורך הבהרת עניין נקודתי שעלה בחקירת מח"ש, ובהמשך להתפתחות נוספת בחקירה עדות זו בינתיים התייתרה ואיננה נדרשת עוד".

מחאה על מות אהוביה סנדק בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, הבוקר הגיעו שלושה מארבעת הבלשים שהיו מעורבים במרדף בו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בחודש שעבר לחקירה נוספת, שנייה במספר, במשרדי מח"ש. אחד מהם נשאר במעצר בחשד לשיבוש מהלכי משפט, אך כאמור הוא שוחרר בתנאים מגבילים בתום חקירתו. 

במח"ש סברו כי הבלש התראיין בעצמו לטור של ליבסקינד, אך מדובר בדברים שמסר עורך דינו איציק כהן. כאמור, עפ"י החשד, הרכב של הבלשים ניגח את רכבם של הנערים, דבר שגרם להתהפכותו, ובהמשך למותו של סנדק.

אנשי ארגון חוננו ובני משפחת הנער שקיפח את חייו באותו מרדף טוענים כי חקירת המח"ש שזורה בכשלים, וזאת שבועיים וחצי לאחר אותו אירוע טרגי. עורכי דינם של הנערים עו"ד מנשה יאדו ועו"ד עדי קידר מחוננו ביקרו את התנהלות מח"ש בפרשה ואת היחס לנערים, כאשר עו"ד קידר מסר: "אנו רואים בחומרה את התנהלות הצוות המיוחד המתיימר להתנהל באופן אובייקטיבי ונפרד. הצעירים זומנו לבקשתם להגשת תלונה במשרד מח"ש, והם יצאו משם בהרגשה שלא חקר האמת לנגדם של חוקרי מח"ש אלא חילוץ השוטרים מתיק הריגה".