שוב חשד להתעללות בפעוט בדרום: שופט בית משפט השלום באשקלון, חיים נחמיאס, שחרר אתמול למעצר בית בן יומיים את החשוד בהתעללות בבנו הפעוט בן שנה ותשעה חודשים בבאר טוביה, תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלות המשטרה בעצם ההחלטה לעצור את החשוד ומציין כי "ניתן לבצע את פעולות החקירה המתוכננות גם כשהמשיב אינו נתון במעצר".

בהחלטתו התייחס השופט נחמיאס לשיהוי בעצם הגשת התלונה על ידי אותם אזרחים לכאורה והנסיבות שהובילו לטענת הסניגור "שהעלה טענות קשות, חמורות וחריפות", וציין: "לכאורה מצפייה בסרטונים ניתן לומר שלא ראוי היה שהמשיב כך היה נוגע בבנו, גם אם כוונתו הייתה טובה, מעשיו לכאורה לא היו רצויים. עדיין שאלה חריפה היא וקשה אם אמנם הדבר מגיע כדי התעללות ותקיפת סתם, בכל מקרה חזקת החפות עומדת למשיב ואם במידה ויוגש כנגדו כתב אישום, דיה לצרה בשעתה, אז יוחלט אם עבר עבירה או לאו. מעצר אינו עונש עתידי, אם יגיע זמנו".

כאמור בשלישי בלילה נעצר החשוד תושב באר טוביה בחשד כי התעלל בבנו הפעוט בעת ששהו בגינה ציבורית בישוב מגוריהם. מהדיון בבית המשפט עלה על ידי סנגורו של החשוד עו"ד שגיא גרינפלד כי האירוע האמור התרחש עשרה ימים קודם הגשת התלונה במשטרה, והסרטון שתיעד את אותו אירוע שאין בו לטעמו עבירה פלילית, הינו תולדה של הקנטה מוקדמת של החשוד, שעה שצעירים מקריית מלאכי שהפרו סגר מידי יום והגיעו לגינה הציבורית בבאר טוביה שם שהו במשך שעות ארוכות, ספגו תלונות בעקבות פנייה של תושבים מבאר טוביה על מטרד והפרת הסגר.

לדברי עו"ד גרינפלד, ביום האירוע אותם מתלוננים תיעוד את מרשו אחרי שהציעו לבנו הפעוט ממתקים ושקדים בניגוד לרצונו וכשבנו לא נענה לקריאותיו הוא ניגש והרים אותו מחולצתו. עו"ד גרינפלד, המעיט בחומרת המעשה והתמקד יותר בנסיבות שהובילו את מרשו לפעול כפי שפעל במטרה להרחיק את בנו מסכנות לדבריו.

עוד טען הפרקליט כי באותו יום שהו הצעירים שעתיים בגינה הציבורית הקניטו את מרשו בשל נטיותיו המיניות והיות ידוע בציבור לבן זוגו ולהם שלושה ילדים ולא בכדי התקיפו אותו בקללות. 

השופט נחמיאס, שצפה בסרטונים ושמע את דבריו של עו"ד גרינפלד ערך הפרדה בין האירוע עצמו לנסיבותיו והחליט כאמור מחד למתוח ביקורת על המשטרה ולשחרר את החשוד למעצר בית וכן מאידך לקבוע כי יש פסול בהתנהגותו של החשוד אם כי היא ככל הנראה ברף הנמוך. 

על עצם המעצר בשעת לילה למרות שהתלונה הוגשה עשרה ימים אחרי קרות האירוע בית המשפט ציין את הדברים הבאים: "על פני הדברים לא ברור אם אמנם אדם מן הישוב רואה וחוזה ומנציח עבירה פלילית, מדוע יכמין את הסרטון 10 ימים ורק מקץ 10 ימים יפנה וידווח למשטרה ? לא ניתן לשלול על הסף את ההשערה שהלה הסנגור מה הרקע לדברים הללו".

עוד הוסיף: "נכון על פני הדברים הדבר לא גורע במאומה מהפסול לכאורה מהתנהגות המשיב כלפי בנו, ואולם בנסיבות העניין אני סבור שלא קמה לה כאן עילת מעצר במלוא חריפותה כמפורט בבקשה ובנסיבות רגילות".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה והתיעוד במשטרה, נפתחה חקירה ונעצר החשוד במעשה, ושבמהלכה ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו על מנת להשלים את כלל פעולות החקירה הנדרשות על מנת לשמור על שלומו של הפעוט ולוודא כי אינו חשוף לעבירות נוספות המבוצעות כלפיו או מי ממשפחתו. משטרת ישראל תמשיך לפעול במקצועיות וביסודיות הנדרשת במטרה להגיע לחקר האמת, ובדגש לעבירות המבוצעות כלפי חסרי ישע".

עו"ד שגיא גרינפלד המייצג את החשוד: "בית המשפט התבטא בצורה קשה על התנהלות המשטרה וזה מופיע בפרוטוקול. מרשי נעדר עבר פלילי וגם באירוע האמור הוא לא ביצע כל עבירה. בבושת פנים עצרו אותו ללילה וביקשו חמישה ימים נוספים ואני בוש ונכלם על המשטרה. כל העבירה החמורה שביצע מרשי מסתכמת בהיותו חד מיני ואבא לשלושה ילדים, זה ולא עוד. ישנו סרטון שמעיד כי לא בוצעה שום עבירה פלילית ויותר מתמוהה התנהגות המשטרה".

עו''ד שגיא גרינפלד (צילום: יח''צ)
עו''ד שגיא גרינפלד (צילום: יח''צ)

כזכור, לפני יומיים עצרה המשטרה את סבה בן ה-73 וסבתה בת ה-47 של תינוקת בת כשנה, בחשד של מעורבות בהמתה, גרימת חבלה חמורה והשגחה ברשלנות על הפעוטה. היום יובאו החשודים לדיון הארכת מעצר תחתחשד לעבירת המתה.

תחילת הפרשה בשבוע שעבר, אז הובאה תינוקת, מהפזורה הבדואית בנגב, לבית החולים סורוקה. בית החולים דיווח למשטרה על החשד לגרימת חבלה חמורה בפעוטה ובתגובה פתחה המשטרה בחקירה, במהלכה נעצרו האם, תושבת הפזורה בת כ-20, ולאחר מכן גם אבי הילדה, תחת חשדות של גרימת חבלה חמורה והשגחה ברשלנות.