אתמול (שלישי) דן בית המשפט המחוזי בלוד בעסקת הטיעון המתגבשת בתיק יונתן פדידה, שדרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי ז"ל. ההחלטה על הסדר הטיעון מעוררת סערה גדולה בקרב משפחות ההרוגים, אשר הפגינו מחוץ לאולם בית המשפט. לצד זאת, גם חזרתה של הפרקליטות מההסכמות בתיק מעוררת ביקורת אף היא.

משפחות ההרוגים התייחסו לעסקת הטיעון, המקלה לדבריהם, וטענו כי מדובר ב"מסר שיכשיר את המקרה הבא". על חזרת הפרקליטות מסעיף בהסדר הטיעון אמר גורם בכיר בעולם המשפט: "מדובר בהתנהלות חריגה ולא תקינה של הפרקליטות. שינוי סעיף בהסדר טיעון לאחר שנחתם הוא דבר שמסכן הליכי משפט והליכי עבודה תיקנים בין סנגורים לפרקליטות ואת כלי העבודה המרכזי, שהוא הסדרי טיעון".

זירת התאונה בשרון. צילום: מד"א

במהלך הדיון, הצהירו הסנגורים לפרוטוקול כי בימים הקרובים יבחנו את צעדיהם, לרבות האפשרות לפנות לבג"ץ על מנת שיתערב ויורה לפרקליטות לכבד את ההסכם עליו חתמה. עוד נמסר, כי הסנגורים צפויים להיפגש כבר בימים הקרובים עם גורמים בכירים בפרקליטות.

ממשפחות לוגסי ווינשטיין נמסר: "מדובר בתיק דגל של הפרקליטות שאמור להוות תקדים בפסיקה כלפי טרוריסטים בכביש ואם יקלו איתם למעשה חורצים את דינה של המשפחה הבאה. אנחנו פונים לשופטת שתהיה הלימה בענישה בכדי למנוע את המקרה הבא". 

מחאת המשפחות בבית המשפט (צילום: אלעד סאסי תקשורת)
מחאת המשפחות בבית המשפט (צילום: אלעד סאסי תקשורת)

בתוך כך, בית המשפט העליון הותיר על כנו עונש של 10 שנות מאסר בפועל שהוטל על לורן אנקרי, אשר הורשע בהמתה בקלות דעת של שמונה בני משפחת עטר ז"ל. בית המשפט העליון ציין בגזר הדין,  כי "מידת העונש צריכה לשקף את חומרת התוצאה הקשה -אובדן משפחה שלמה, את מותה האכזרי ואת עוצמת הפגיעה בבני המשפחה הנותרים – וכי כל תוצאה אחרת יהא בה משום פגיעה בערך חיי אדם".

הנאשם הודה והורשע בביצוע שמונה עבירות הריגה (בקלות דעת). בית המשפט המחוזי בב"ש השית עליו עונש של 10 שנות מאסר בפועל, פיצוי למשפחת עטר בסך של 150,000 ופסילת רישיון הנהיגה שלו ל-22 שנים. בית המשפט העליון כאמור דחה את ערעורו של הנאשם על כל רכיבי העונש.