רבים מאיתנו לא מודעים לכך שכל תלמיד מגיל הגן ועד לגיל 18, מבוטח בפוליסת ביטוח תאונות אישיות עליה אחראי בית הספר על פי סעיף 6 בחוק לימוד חובה. הפוליסה מכסה תאונות שמתרחשות בשטחי בית הספר, וכן בכל מקום אחר, בארץ או בחו"ל ובכל זמן אפשרי, גם בזמן חופשה. 

במקרים שבהם התאונה מתרחשת בין כותלי בית הספר, ונובעת מהתרשלות של צוות ההוראה, במצבים של השגחה לקויה, או חוסר תשומת לב, ישנה אפשרות להגיש תביעה כפולה, הן כנגד פוליסת הביטוח והן כנגד הצוות החינוכי שאחראי על שלומם וביטחונם של התלמידים בעודם שוהים בבית הספר. במצב שכזה, אף ניתן להשיג פיצויים כפולים.

הורים רבים מוותרים על תביעה כנגד חברת הביטוח, בשל החשש כי התהליך יגזול מהם זמן יקר ואף יהווה עבורם מעמסה כלכלית וכן מעמסה רגשית עבור ילדיהם. אומנם, בחירה בעורך דין מקצועי ובעל ניסיון מאפשרת מעורבות מינימלית בלבד מצד ההורים, משום שאת רוב התביעה מנהל עורך הדין באופן עצמאי.

כיצד נבחר את עורך הדין המתאים לטיפול בתאונת תלמידים? 
רצוי לפנות לעורך דין שעוסק בתחום תאונות תלמידים בסמוך ככל הניתן למועד שבו ארעה התאונה. עורך הדין יוכל לספק מענה זמין עבור כל שאלה, ולאחר בחינת נסיבות האירוע, יוכל להעריך את מידת הנזק שנגרם וכן לגבש אסטרטגיית פעולה משפטית מתאימה בשיתוף הוריו של התלמיד, במטרה להשיג עבורם את סכום הפיצוי המקסימלי.

משרד עו"ד ענת אשכנזי מתמקד בעיסוקו בתחום הנזיקין, בדגש על נזקי גוף, ובין היתר מייצג את לקוחותיו במסגרת ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי, בתיקים של תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, פגיעות בגין מפגעים בשטחים ציבוריים, מדרכות פגומות וכן תביעות בגין תאונות תלמידים שהתרחשו בין כותלי בית הספר ומחוצה להם.

שיתוף פעולה עם מומחים רפואיים במגוון תחומים לצורך קבלת ייעוץ וחוות דעת רפואיות 
כחלק מהשירות המקצועי שמעניק משרד עו"ד ענת אשכנזי ללקוחותיו, צוות המשרד מציע מענה זמין לשאלות הרפואיות שעולות, מאחר שמדובר בתביעות בגין נזקי גוף, ולכן עובד באופן מסונכרן יחד עם מגוון אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום הרפואה.

המשרד שם דגש על שיתוף הלקוח בכל הנוגע להתרחשויות הרלוונטיות הקשורות בתיק, וכן מלווה את לקוחותיו מתחילת ההליך המשפטי ועד לסופו.

משרד עו"ד ענת אשכנזי נשאר תמיד עם היד על הדופק בכל הנוגע לפסיקה חדשה, חקיקה ותקדימים משפטיים ותוך כך דוגל בערכים של מקצועיות ללא פשרות, שקיפות ומתן יחס אישי לכל לקוחותיו. 

פרטי התקשרות:
טלפון - 053-9386724.
אתר - https://www.lawguide.co.il/lawyers/9632/27187/
למשרד עו"ד ענת אשכנזי 2 שלוחות-נח מוזס 2, בניין צרפתי ספייס, ראשון לציון ורחובות-אחד העם 1.
 
הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.