פחות משבוע אחרי שעצרו חוקרי צוות חקירה מיוחד (צח"מ) של מרחב דן במשטרה צעיר כבן 25 כחשוד במעורבות בהשלכת רימון ההלם לעבר ביתה של ראש עיריית אור יהודה, ביצעו בלשי הצח"מ מעצרו של חשוד נוסף בן 56 תושב אור יהודה והוא הובל לחקירה. מעצרם של שני החשודים הוארך היום (שני) ביומיים נוספים.

כאמור, במשטרה החליטו להביא את שני החשודים לבית המשפט ולבקש את הארכת מעצרם וזאת על מנת לאפשר השלמת החקירה בהיעדר חשש משיבושה ומעצרם הוארך היום ביומיים נוספים, כאשר במשטרה מציינים כי בכוונת צוות החקירה לבצע מעצרים של חשודים נוספים בפרשה.

עו''ד ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה (צילום: אלוני מור)
עו''ד ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה (צילום: אלוני מור)

עו''ד שי רודה, המייצג את החשוד בן ה-56 מסר כי "מרשי משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש כל מעורבות בפרשה. בנוסף, למרשי אין כל מניע למעורבות בהשלכת הרימון לעבר חצרה של ראש העירייה".

כזכור, בראשית ינואר הוזעקו כוחות משטרה אל ביתה של שוחט, לאחר שרימון הושלך לעבר חצר ביתה והתפוצץ. באותה שהו בני המשפחה בבית ורק בעלה ובנה יצאו לחצר כדי לבדוק את מהותו של הפיצוץ, אז נחשפו לרימון ההלם הצה"לי שהושלך בסמוך. 

ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט, התייחסה מיד לאחר מכן לאירוע וציינה כי הוא לא ירתיע אותה מלהמשיך לבצע את מלאכתה לרווחת התושבים: "התושבים בעיר מעריכים ומוקירים את פועלי. אמשיך לפעול לאכיפת החוק והסדר בעיר ללא מורא ומשוא פנים. אין לי ספק שהמשטרה תמצה את החקירה ותביא למעצרם של הפורעים. ללא ספק מדובר בפעולה שבאה בעקבות יישור הקו ואכיפת החוק בעניין רישוי עסקים וחוק התכנון והבנייה".

בתוך כך, צוות חקירה מיוחד במרחב דן ניהל חקירה יסודית, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מגוונים,  במסגרתה נעצר בשבוע שעבר תושב אור יהודה, בן 25, כאשר עם התקדמות החקירה, עצרה המשטרה חשוד נוסף במעורבות תושב אור יהודה בן 56. גם עתה לא ברור עדיין אם מדובר במי ששלח את משליך הרימון או שמא מדובר בנדבך נוסף ששמו נקשר לאירוע ומאחורי המעשה עומד גורם נוסף.