משבר הקורונה שפקד את מדינת ישראל, כמו את רוב מדינות העולם, הוביל לטלטלה בתחומי הכלכלה, הבריאות, התיירות, המסחר ובתחומים רבים נוספים. לנוכח הסגרים וההגבלות שהטילה הממשלה על הציבור ביחס להתקהלות ופעילות מסחרית ועסקית, בני זוג רבים נדרשו לשהות בבתים במשך תקופה ממושכת כאשר חלק מהם אף הוצאו לחופשה ללא תשלום ונאלצו לתבוע דמי אבטלה.

על רקע המצב החדש שנכפה על רבות מהמשפחות והזוגות הנשואים בישראל, החלו להתעורר בקרב חלק מהם ויכוחים וחילוקי דעות שבמקרים מסוימים אף הגיעו לכדי תהיות ומחשבות על גירושין ופירוק התא המשפחתי. בעוד רוב הזוגות שבוחרים להתגרש מעדיפים לנהל הליך משפטי בפני בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני לצורך הסדרת סוגיות הכרוכות בגירושין דוגמת מזונות ילדים, משמורת ילדים וחלוקת רכוש, קיימת חלופה זולה, קצרה ויעילה יותר בדמות הליך גישור בגירושין.

לפניה ישירה אל משרד עו"ד ומגשרים אסף יוחאי, לחץ/י כאן

הליך גישור בגירושין הוא לא טיפול זוגי
חשוב להבהיר כי הליך של גישור בגירושין הוא אינו טיפול זוגי. להליך של גישור בגירושין בני הזוג מגיעים כדי לגבש ביניהם הסכמות ביחס לנושאים הקשורים לגירושין. במסגרת הליך הגישור אין למגשר כוונה לגרום לבני הזוג לשוב לחיות יחד ולהתגבר על הקשיים וזאת מאחר שזוג שהחליט להשתתף בהליך גישור בגירושין ברוב המקרים כבר החליט להיפרד והשתתפותו בהליך נועדה להסדיר סוגיות הקשורות בגירושין באופן מוסכם תוך ניהול משא ומתן פתוח ומאפשר בתיווכו של מגשר ניטרלי ואובייקטיבי.

רוב הציבור מודע לכך שניהול הליכי גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני על פי רוב כרוך בעלויות כספיות משמעותיות עבור ייצוג משפטי, אגרות והוצאות משפטיות נוספות. נוסף על כך, הליכי גירושין שמתנהלים בפני בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה הם לרוב ארוכים ועלולים להימשך עד לתקופה של שנתיים. יתרה מזאת, בשונה מהליך גישור שנועד לאפשר דו שיח פתוח ומקבל, הליך של בירור תביעת גירושין בערכאות שיפוטיות כאמור ממקם את בני הזוג בעמדות יריבות האחד כלפי השני ותורם להסלמת הסכסוך והנצחתו.

גישור בגירושין מאפשר לצדדים לעצב בעצמם את ההסדרים המשפטיים המתאימים להם
בשונה מניהול הליכים משפטיים, השתתפות בהליך גישור בגירושין מאפשרת לבני הזוג להביע את עמדותיהם, רצונותיהם וצרכיהם ביחס לנושאים הכרוכים בהליך הגירושין. בפועל, הליך הגישור מתבצע על ידי מגשר מוסמך באופן דיסקרטי כאשר כל האמור במסגרת ההליך כפוף לחובת סודיות ואינו יכול לשמש בהליכים משפטיים. השתתפות בהליך גישור בגירושין מעניקה לצדדים את היכולת לעצב בעצמם את ההסדרים המשפטיים המתאימים להם וזאת במקום להותיר את המלאכה בידי צד שלישי חיצוני דוגמת שופט או דיין. מעבר לכך, ההליך עצמו אורך לרוב בין חודשיים לשלושה חודשים ומעניק לצדדים גמישות רבה בקביעת מועדי ישיבות הגישור, מאחר שאינו תלוי באילוצי יומנו של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

מטרת גישור בגירושין היא להגיע בסופו של דבר להסכם גירושין שיובא לאישור בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה לצורך קבלת תוקף של פסק דין. חשוב להבהיר כי ההליך מתקיים בכפוף להסכמתם של הצדדים וכל צד רשאי להפסיקו בכל שלב אם הוא מעוניין בכך. במקרה שהליך הגישור לא צלח אין מניעה להגיש תביעה לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה.

עורך הדין אסף יוחאי (צילום: משרד עו''ד אסף יוחאי)
עורך הדין אסף יוחאי (צילום: משרד עו''ד אסף יוחאי)

15 שנות ניסיון בניהול הליכי גישור בגירושין 
משרד עו"ד ומגשרים אסף יוחאי עוסק בתחום הגישור מזה 15 שנים, בעל ניסיון רב בניהול הליכי גישור בגירושין לשביעות רצונם המלאה של הצדדים. לקוחות המשרד נהנים בעקביות מידע משפטי נרחב וניסיון רב שנים של צוות המשרד בכל הקשור לניהול הליכי גישור בגירושין שבמסגרתם הצדדים מגיעים להסכמות בנושאי מזונות, פירוק שיתוף, חלוקת רכוש, משמורת והסדרי ראייה, בתיווכו של מגשר אובייקטיבי, מקצועי וניטרלי שמוסמך כעורך דין.

בהליכי גישור בגירושין המתנהלים במשרד, משתתפים עורך דין שהוסמך כמגשר וכן מגשר אזרחי. לפיכך, במסגרת הליך הגישור ניתן מענה כולל לשלל רצונותיהם וצורכיהם של בני הזוג ביחס לאספקטים שונים מעבר לאספקט המשפטי שזוכה למענה מקיף ומקצועי על ידי עורך דין שהוסמך כמגשר ובקיא בחידושי הדין והפסיקה. הרכב ייחודי זה של מגשרים מאפשר לבני הזוג להגיע להסכמות בנושאים שונים הקשורים לגירושים ולתת ביטוי בהסכם הגירושים גם לנושאים שאינם משפטיים.

גישור בגירושין מעניק לצדדים מענה כולל, מקיף ושלם עבור צרכיהם ורצונותיהם 
הליך גישור בגירושין מעניק לצדדים שמשתתפים בו מענה כולל, מקיף ושלם יותר בסופו של הליך לעומת ניהול הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני שמתוקף תפקידם משתמשים בכלים משפטיים מוגבלים כדי להכריע בסוגיות שבמחלוקת בין הצדדים. במסגרת הליך משפטי בערכאות משפטיות לרוב לא ניתן מענה אמיתי וכולל לצרכים של הצדדים ולרצונותיהם לעומת הליך גישור שמתנהל במקביל באמצעות שני מגשרים מקצועיים, המאפשר לצדדים להגיע להסכמות ביחס לנושאים הקשורים לפרידה בנועם ובשיתוף פעולה.

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לגישור בהסכם גירושין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.