ליקויי בנייה כוללים מגוון רחב של כשלים, פגמים ותקלות במבנה אשר עלולים לפגום בשלמותו הפיזית, בשוויו הכספי ובמראהו, בהנאת הדיירים מהנכס ובמקרים מסוימים אף בביטחונם. בנכסי מקרקעין קיימים סוגים רבים של ליקויי בנייה כאשר ניתן לחלקם לשלושה סוגים מרכזיים. הסוג הראשון של ליקויי הבנייה הוא פגמים קוסמטיים הנחשבים לליקויים הקלים ביותר מבין כל סוגי ליקויי הבנייה האפשריים. הסוג השני הוא ליקויי בנייה שנוגעים לבסיס המבנה ולשלד שעלולים לפגוע ביציבות המבנה ותוך כך לסכן את חיי הדיירים שמתגוררים בו. הסוג השלישי של הליקויים כולל ליקויים מסוגים אחרים שאינם קשורים לשלד ולבסיס המבנה ואינם קוסמטיים דוגמת בעיות צנרת, בעיות חשמל ושקיעת מרצפות בחלקים שונים של המבנה.

ניתן לומר כי ליקויי בנייה הם הפער בין סטנדרט הבנייה והמפרט שהובטח לרוכש הנכס בחוזה המכר ובין מצב הנכס בפועל. ליקויי בנייה עשויים להתבטא בין היתר בבעיות איטום ורטיבות בכל חלקי הנכס, באיכות גימור ירודה בדירה, בבעיות מבניות בשלד המבנה, בליקויים בצנרת הדירה ובנזילות בכל חלקי הנכס. ליקויים קונסטרוקטיביים בשלד המבנה עשויים לסכן את חיי הדיירים, ליקויים אחרים כמו נזילות, פגמים במרצפות הדירה וסדקים בקירות המבנה, עלולים לפגוע משמעותית בהנאת הדיירים מהנכס וזאת גם אם הם לא מהווים סיכון ממשי לבריאותם ולשלמות גופם.

בחירת עורך דין מקצועי בתחום ליקויי הבנייה
אם מתגלים ליקויי בנייה בדירה והקבלן מתנער מחובתו לתקנם או מתעכב בביצוע התיקונים, לאחר שקיבל פניה בנושא מהדיירים, רצוי לפנות בהקדם לעורך דין מנוסה ומקצועי בתחום ליקויי הבנייה לצורך קבלת ייעוץ משפטי בנושא. לאחר פניה לעורך הדין הוא ייבחן את סוגם, מיקומם ומשמעותם של הליקויים ולפי הצורך יפנה את הדיירים למהנדס בניין או לשמאי מקרקעין כדי לקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה שבמסגרתה יבחנו הליקויים בנכס ותוערך עלות התיקונים הנדרשים בו.
 
לאחר שהתקבלה הערכה מקצועית ביחס לעלות תיקון הליקויים, עורך הדין יגבש אסטרטגיית פעולה מתאימה בשיתוף הדיירים בכל הקשור לאופן ההתנהלות מול הקבלן. במקרים המתאימים, עורך הדין יגיש תביעה נגד הקבלן בשם הלקוח. לצורך בחירת עורך דין מקצועי בתחום ליקויי הבנייה, מומלץ לבחון את ניסיונו והישגיו המקצועיים בתחום ליקויי הבנייה, להתרשם מהידע המקצועי שלו בתחום ומיחסו ללקוח.

ניסיון רב שנים וידע מקצועי מקיף בתחום דיני המקרקעין וליקויי הבנייה 
בעיסוקה בתחום ליקויי הבנייה, עורכת הדין שרית טרנובסקי מביאה לידי ביטוי מצוינות משפטית, ידע משפטי נרחב ומעמיק כמו גם ניסיון רב שנים. נוסף על התמחותה בתחום ליקויי הבנייה, לעורכת הדין שרית טרנובסקי ניסיון רב בתחום הנדל"ן והמקרקעין כולל בחינת הסכמי מכר, בחינת היתרי בניה, ייצוג בעסקאות מכירה של נכסים משלב המשא ומתן ועד לרישום הזכויות הסופי, מיסוי מקרקעין כולל תכנון מס ומתן חוות דעת בתחום המס. כמו כן, עו"ד טרנובסקי מייצגת את לקוחותיה בבתי המשפט בכל הקשור להסכמי מכר, תביעות לפינוי מושכר, חריגות בנייה ועוד.

עו"ד שרית טרנובסקי מקפידה על זמינות גבוהה ללקוחות המשרד תוך שימת דגש על איכות חסרת פשרות, מקצועיות משפטית ברמה הגבוהה ביותר ומתן יחס אישי. עו"ד טרנובסקי נוהגת בשקיפות עם לקוחותיה בכל הקשור להליך המשפטי ולאופן ניהול התיק. בחירת אסטרטגיית הפעולה בתיק נעשית בשיתוף מלא של הלקוח תוך התחשבות מלאה ברצונו ובצרכיו. השירות המשפטי במשרד ניתן בשפות עברית, אנגלית ורוסית.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-9429193
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/8240/26375/|
כתובת: רח' הנרייטה סולד 4, באר שבע

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לא גייד

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.