ציות להוראות הדין וקיומה של תרבות ציות הם תנאים הכרחיים לניהולו התקין של כל גוף פיננסי ולשמירה על ענייני לקוחותיו. הטמעה של הוראות הדין בפעילות היומיומית וניהול מושכל של הסיכונים לרבות סיכוני ציות, הם הכרחיים למניעת נזקים פיננסיים, תדמיתיים והטלת הסנקציות עד לביטול הרישיון לפעילות.

הצורך בציות מתחזק לנוכח ההתפתחויות שחלו ברגולציה ובשוק ההון בשנים האחרונות בשל הידוק הפיקוח של רשויות האכיפה.

משרד DGL Compliance &Risk Management נוסד לצורך סיוע לארגונים לעמוד בדרישות הרגולציה ולהימנע מההפרות.
 
המשרד הוא בבעלותה של דיאנה גלנץ, רואת חשבון, בעלת תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במיסים. גלנץ בעלת הסמכה של מומחה לעניין איסור הלבנת הון ו-CISA (מבקרת מערכות מידע). ב-20 השנים האחרונות, היא מילאה מגוון תפקידים בכירים כאחראית על יישום רגולטורי (ציות), ניהול סיכונים ואחראית איסור הלבנת הון, הן במערכת הבנקאית הישראלית והן בבנקאות זרה.

לפניה ישירה אל משרד DGL לחץ/י כאן.

למשרד שלושה ענפי פעילות עיקריים:

  1. ניהול סיכונים וליווי גופים פיננסיים בהטמעה של רגולציה פיננסית
    במישור אחד המשרד מלווה גופים פיננסים בכל התהליכים הנדרשים לקיום פעילות עסקית במסגרת החוק והחובות החלים עליהם. המשרד מאמין כי הפעילות העסקית של כל ארגון יכולה להגיע לתוצאות עסקיות מיוחלות תוך עמידה בגבולות החוק ושמירה על המוניטין, וזאת בעזרת ניהול סיכונים מושכל ויישום החובות הרגולטוריות החלות על הארגון (בין אם ישראלית ובין אם זרה), לרבות מתן מענה מלא לחובות מניעת הלבנת הון ומימון טרור, הגנת הפרטיות ואבטחת מידע.
     
    שירותי המשרד מופנים לרוב לחברות פיננסיות גדולות, בנקים, חברות ניהול תיקים, חברות תשלומים, חברות ניכיון כרטיסי אשראי, גופים המתמחים במתן אשראי, חברות הייטק ועוד. צוות המשרד עם ניסיון של עשרים שנה ובקיאות ברגולציה פיננסית וראיה רחבה ומעמיקה של העולם הפיננסי, נותן מענה מקצועי ומהיר לדרישות רגולציה רבות ומשתנות. המשרד מלווה את יישום הרגולציה בתהליכי העבודה בארגון, לרבות התאמה של מערכות מידע, נהלים ועוד. המשרד מעמיד אמצעים וכלים ללקוחות ומסייע בהתמודדות עם האתגרים השוטפים.
     
    הייעוץ והליווי מאפשרים ללקוחות המשרד מילוי שלם של החובות הרגולטוריים המוטלות עליהם על ידי בנק ישראל, הרשות לאיסור הלבנת הון, הממונה על שוק ההון, רשות הגנת הפרטיות ורגולטורים זרים.
     
    בין עיקרי השירותים, המשרד מבצע סקרי ציות במטרה לנהל ולצמצם את סיכוני הרגולציה והציות, וסקרי סיכונים לזהות סיכונים תפעוליים ולהציע דרך להפחיתם; ביצוע בקרות ייעודיות לבחינת יישום של חובות רגולטורים, לרבות בנושאי איסור הלבנת הון, בקרות אשראי, ביקורת פנים ועוד; חקירות חשד למעילות והונאות. המשרד מגדיר ללקוחותיו את תהליכי העבודה ועורך את נהלי העבודה ומסמכי מדיניות בתאימות להוראות הרגולציה; מאפיין את דרישות הרגולציה כדרישה לפיתוח מערכות מידע; מייעץ ומכין חוות דעת מומחה בנושאים מגוונים ומורכבים הקשורים לפעילותם, לרבות בהתייחס לנושאים בנקאים, הוראות החלות על נותני שרותי פיננסיים, חברות ניהול תיקים, בתי השקעות, חברות כרטיסי אשראי. עוד עוסק המשרד בליווי והכוונה מקצועית לקציני ציות וממוני אכיפה, וקיום הדרכות בנושאי ציות מגוונים. המשרד מציע גם שרותי קצין ציות ושרותי דירקטור לחברות מהארץ וחברות זרות הפועלות בישראל.
     
    המשרד מעודכן בשוטף בהתפתחויות של הרגולציה הפיננסית בישראל ובחו"ל, לרבות זיהוי כבר בשלב מוקדם של התהליכים העשויים להשפיע על פעילות הלקוחות, ומייעץ בנקיטת הצעדים הרצויים להטמעתם.
     
    המשרד מסייע לחברות המעוניינות לפעול כגוף פיננסי בישראל, להגיש בקשה לקבלת הרישיון לפעול כנותן שרותים פיננסיים, להתנהל מול הרגולטור וממשיך ללוות את לקוחות המשרד בבניית התהליכים וההתפתחות העסקית.
     
    המשרד מלווה עשרות חברות בתהליכי הטמעת הציות שלהן באופן יומיומי ורואה עצמו כשותף מלא של הלקוחות במתן שרות מקצועי יחד עם יחס אישי.
  2. חוות דעת כלכליות/ חשבונאיות
    המישור השני בו מתמחה המשרד, הינו עריכת חוות דעת כלכליות/חשבונאיות לבתי המשפט 
    פעמים רבות, הגשת חוות דעת חשבונאית לבית משפט מלווה בהתייצבות רואה החשבון כעד מומחה לצורך ביסוסה של חוות הדעת, חקירה נגדית על ידי הצד השני ומתן עדות. חוות דעת רואה חשבון הערוכה היטב ובאופן מקצועי משפיעה באופן מרחיק לכת על יישוב סכסוכים פיננסיים ועסקיים בין אם בגישור פרטי ובין אם באמצעות בתי המשפט.
     
    הבקיאות בעולם של הרגולציה הפיננסית יחד עם ההתמחות החשבונאית, מוכיחה את עצמה בבתי המשפט, כאשר חוות הדעת של המשרד מתקבלת בבית המשפט ומכריעה לטובת לקוחותיו.
     

    לאחר הצלחות בבתי המשפט, החליטה גלנץ בשיתוף עם עו"ד ימית טבקארו, לפתח תחום פעילות נוסף, בו הן רואות שליחות מקצועית והוא להביא למודעות ולהפחית את אותם המקרים של ההונאות והרמאויות בעולם הפיננסי עליהם אנחנו שומעים רבות, כאשר אנשים במצוקה כלכלית מנוצלים ע"י גורמים פלילים או לא חוקיים, המציעים שרותי הלוואות ואשראי שלא בהתאם לחוק.
  3. ייצוג ויעוץ לפונים לקבלת מימון מגופים חוץ בנקאים
    לגלנץ וטבקארו הצלחות רבות בייצוג לקוחותיהם לאחר שאלו "נפלו קורבן" להונאות כלכליות ומצאו את עצמם תחת דרישות כספיות לא חוקיות של מאות אלפי שקלים ויותר. איך זה קורה? עם החמרת המצב הכלכלי של משקי הבית, צצו להן כמו פטריות אחרי הגשם חברות המכנות את עצמן בשמות שיווקיים- כגון "יעוץ כלכלי" ומשווקים שונים המציעים אשראי בשתי דקות! רבים מתפתים ובפועל מסתבר כי נענו אחר הצעת נוכלים ומצאו את עצמם נוטלים הלוואות מ"השוק האפור" בעודם סוברים כי נטלו הלוואה מוסדרת מהשוק החוץ בנקאי.
     
    מרבית הקורבנות אינם יודעים כיצד לבדוק האם הגוף המציע מימון הינו גוף הפועל כחוק בהתאם להנחיות של רשות שוק ההון. הגופים הפיננסים המפוקחים מחויבים לחובות אתיקה מקצועית והוגנות, ולריבית מרבית המוגדרות על ידי החוק והתקנות. מה שקורה לעיתים קרובות כתוצאה מהמצוקה הכלכלית, נופלים אנשים תמימים לתרמית ומוצאים את עצמם בהתקשרות עם גורמים לא חוקיים ומפוקפקים שמטרתם רווח קל המנצל חולשה ומצוקה של הפונים.

גלנץ וטבקארו הצליחו לסייע לעשרות קורבנות בעזרת יישום נכון של החקיקה הפיננסית על ההלוואות שנטלו ועצירת המשך הפעילות הבלתי חוקית שבוצעה כלפי הקורבנות הגובלת בפשיעה כלכלית.

גלנץ וטבאקרו מציעות את שרותיהן למתעניינים במימון של גופים חוץ בנקאים בביצוע, בין היתר, של בדיקות רקע על מציע האשראי, לרבות בדיקת היותו גוף רשום ומפוקח, פסקי דין מהעבר בהם היה מעורב, התנאים המוצעים ועמידתם בהוראות החוק. בדיקה מקדמית זו וליווי יחסכו במרבית המקרים כספים לנוטלי הלוואות בשל זיהוי אם המימון המוצע אינו בתנאי ריבית המפוקחים ואף שנים של התנהלות בבתי משפט, לשכות ההוצאה לפועל ומניעת מצבים של אי וודאות וחסכון מאות אלפי שקלים של הוצאות משפטיות.

המשרד מתמחה בכל שלבי היישום של התהליכים הנדרשים על מנת לעמוד בפני אתגרי הרגולציה, לרבות פרשנות החקיקה, מיפוי התהליכים העסקיים המושפעים מהרגולציה, בנייה והתאמה של התהליכים ועיגונם בנהלי עבודה מתאימים, שינוי תרבות ארגונית והטמעת תהליכי העבודה על ידי הדרכת עובדי הארגון, אפיון והטמעה של מערכות טכנולוגיות התומכות בתהליכי העבודה, וביצוע בקרה וביקורת על תקינות התהליכים.

DGL מחויבת לסטנדרטים הכי גבוהים, מבטיחה לשמור על המוניטין המקצועי של לקוחותיה ולסייע בשיפור ביצועי הלקוחות. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לא גייד.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.