על פי רוב, לידה נחשבת בעיני רבים לאירוע מהמאושרים ביותר בחייו של אדם. למרות זאת חשוב לזכור כי לידה היא הליך רפואי מורכב אשר עלול להסתבך ותוך כך לגרום לנזק חמור לילוד ו/או לאם. רשלנות רפואית בלידה עלולה להתרחש במהלך הלידה עצמה, לפני הלידה או אחריה בעקבות ביצוע פעולה רפואית רשלנית מצד הצוות הרפואי או עקב היעדר התערבות רפואית במקרים שבהם היא נדרשת.

טיפול רפואי רשלני בלידה עלול לגרום לסיבוכים רפואיים שונים שכוללים בין היתר לידה מוקדמת, פגיעות קוגניטיביות ופיזיות לילוד ובמקרים חמורים אף למותם של הילוד ו/או האם. על כן, אנשי הצוות הרפואי חייבים לתת את הדעת לכלל הנתונים הנוגעים לעברה המיילדותי והרפואי של היולדת ולממצאי הבדיקות שנערכו לה לפני הלידה לצורך קבלת החלטה מושכלת ביחס לשיטת הלידה המתאימה.

מקרים שכיחים של רשלנות רפואית בלידה
תביעות רשלנות רפואית בלידה מוגשות בעקבות נזקים שנגרמו לאם ו/או לילוד כתוצאה מהתנהגות רשלנית של הצוות הרפואי במהלך הלידה. המקרים השכיחים שמובילים במקרים רבים להגשת תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית כוללים בין היתר מעקב רפואי לקוי אחרי מצב העובר/ היולדת לפני הלידה, התעלמות מתלונות היולדת במעקב ההיריון או בתהליך הלידה, רשלנות בהליך הלידה עצמה ובפרט בלידות עם מצוקה עוברית או כאלו המצריכות מכשירים כגון מלקחיים או לידת ואקום, החלטה שגויה ביחס לצורך בביצוע ניתוח קיסרי בכך ועוד.
 
לצורך הוכחת תביעת רשלנות רפואית, התובעת (או התובעים) תצטרך להוכיח באמצעות חוות דעת של מומחה רפואי שתצורף לתביעתה כי התנהגות הצוות הרפואי במהלך הלידה, לפניה או אחריה, חרגה מסטנדרט של התנהגות רפואית מקובלת בתחום המיילדות והגניקולוגיה. כדי להוכיח את התביעה הנפגעת תצטרך להוכיח שהתקיימו שלושת יסודותיה של עוולת הרשלנות: התרשלות הגורם הרפואי, נזק שנגרם לנפגע וקשר סיבתי בין ההתרשלות ובין הנזק.

הגשת תביעת רשלנות רפואית באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה 
לצורך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית. עורך הדין ייבחן את נסיבות המקרה ואת התנהלות הצוות הרפואי, יפנה את הלקוח למומחה רפואי בתחום הרלבנטי לצורך עריכת חוות דעת רפואית בהתאם לצורך וילווה אותו לכל אורך ההליך המשפטי עד להגעה לתוצאה המיטבית עבורו. עורך דין מיומן בתחום הרשלנות הרפואית יגבש יחד עם הנפגע אסטרטגיית פעולה מתאימה לצורך מיצוי מיטבי של זכויותיו ומקסום הפיצוי שיקבל בסופו של ההליך המשפטי.

משרד עו"ד אסף - פן בעל ניסיון רב והישגים מרשימים בתחום הרשלנות הרפואית בלידה. צוות המשרד כולל את עורכי הדין ניר אסף ועידו פן, בעלי ניסיון רב בתביעות נזיקין, רשלנות רפואית, תביעות ביטוח וליטיגציה אזרחית. על צוות המשרד נמנה גם עו"ד פרופ' יעקב אסף, שנוסף על עיסוקו כעורך דין, עובד כרופא פעיל המתמחה ברפואה פנימית וברפואה דחופה ומשמש בין היתר כיועץ אסטרטגי ורפואי בתביעות רשלנות רפואית המוגשות באמצעות המשרד. צוות עורכי הדין במשרד בעל ניסיון רב בליטיגציה אזרחית ובניהול משא ומתן מול הגורמים הרלבנטיים, שם לנגד עיניו בראש ובראשונה את טובת הלקוח ופועל בכל החזיתות עד להגעה לתוצאה המיטבית עבורו.

שיתוף מלא של הלקוח בהליכי קבלת החלטות בתביעת רשלנות רפואית
לקוחות המשרד מקבלים ליווי משפטי צמוד ומקצועי במשך כל תקופת הטיפול בתיק וזאת תוך שיתופם המלא בהליכי קבלת ההחלטות. במסגרת הטיפול המשפטי, המשרד מעניק ללקוחותיו ייעוץ משפטי-רפואי איכותי לצורך שמירה על זכויותיהם מכוח החוק והפסיקה. הטיפול בלקוחות המשרד נעשה תוך שיתופם המלא והתחשבות ברצונם, עדיפויותיהם ומצבם הרפואי כאשר מרגע שהוחלט על אסטרטגיית פעולה מתאימה בשיתוף הלקוח, צוות המשרד פועל בנחישות ובמקצועיות לצורך הגעה לתוצאה המיטבית עבורו תוך פרק הזמן הקצר ביותר.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-7101882
כתובת: דרך מנחם בגין 150 (בניין  WE TLV קומה 11) תל אביב
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/11739/28143/

הכתבה באדיבות אתר לא גייד.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.