המונח "ליקויי בנייה" מתייחס למגוון רחב של כשלים, תקלות ופגמים במבנה אשר עלולים לפגום בשלמותו הפיזית, במראהו ובערכו הכספי, כמו גם בהנאת הדיירים ובמקרים מסוימים אף בביטחונם. בעוד מוכרים סוגים רבים של ליקויי בנייה בנכסי מקרקעין, בעיקרון ניתן לחלקם לשלושה סוגים מרכזיים. הסוג הראשון של ליקויי הבנייה הוא פגמים קוסמטיים הנחשבים מטבע הדברים לליקויים הקלים ביותר מבין שלל ליקויי הבנייה האפשריים. הסוג השני הוא ליקויי הבנייה שקשורים לבסיס המבנה ולשלד אשר עלולים לפגוע ביציבותו של המבנה ולסכן את חייהם של הדיירים שמתגוררים בו. הסוג השלישי של הליקויים כולל ליקויים מסוגים אחרים שאינם קוסמטיים ואינם קשורים לשלד ולבסיס המבנה.

ניתן לומר כי ליקויי בנייה הם הפער בין סטנדרט הבנייה והמפרט שהובטח לרוכש הנכס בחוזה המכר ובין מצב הנכס בפועל. ליקויי בנייה עשויים להתבטא בין היתר בבעיות איטום ורטיבות בכל חלקי הנכס, באיכות גימור ירודה בדירה, בבעיות מבניות בשלד המבנה, בליקויים בצנרת הדירה ובנזילות בכל חלקי הנכס. ליקויים קונסטרוקטיביים בשלד המבנה עשויים לסכן את חיי הדיירים, ליקויים אחרים כמו נזילות, פגמים במרצפות הדירה וסדקים בקירות המבנה, עלולים לפגוע משמעותית בהנאתם של הדיירים מהנכס וזאת גם אם הם לא מהווים סיכון ממשי לבריאותם ולשלמות גופם.

איך בוחרים עורך דין בתחום ליקויי הבנייה?
אם מתגלים ליקויי בנייה בנכס והקבלן מתנער מאחריותו לתקנם או מתמהמה בביצוע התיקונים, לאחר שקיבל פניה בנושא מהדיירים, רצוי לפנות בהקדם לעורך דין מנוסה ומקצועי בתחום ליקויי הבנייה לצורך קבלת ייעוץ משפטי. לאחר הפניה לעורך הדין הוא ייבחן את מיקומם, סוגם ומשמעותם של הליקויים ויפנה את הדיירים למהנדס בניין או לשמאי מקרקעין כדי לקבל חוות דעת מקצועית שבמסגרתה יבחנו הליקויים בנכס ותוערך עלות התיקונים הנדרשים בו.
 
לאחר קבלת הערכה ביחס לעלות תיקון הליקויים, עורך הדין יגבש אסטרטגיית פעולה מתאימה בשיתוף הדיירים לצורך התנהלות מול הקבלן. במקרים המתאימים, עורך הדין יפעל בשמו של הלקוח ויגיש תביעה נגד הקבלן. לצורך בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי בתחום ליקויי הבנייה, רצוי לבחון את ניסיונו בתחום ליקויי הבנייה, להתרשם מהידע המקצועי שלו בתחום ומיחסו ללקוח.

ניסיון רב שנים וידע מקצועי מקיף בתחום דיני המקרקעין וליקויי הבנייה 
עורך הדין מיכאל אברם משלב בעיסוקו בתחום ליקויי הבנייה ידע מקצועי רחב ומעמיק, מקצועיות ומומחיות ברמה גבוהה יחד עם זמינות גבוהה ושירות אישי ללקוחות המשרד. נוסף על עיסוקו בתחום ליקויי הבנייה לעו"ד מיכאל אברם ניסיון רב בתחום דיני המקרקעין כולל עסקאות מכר מקרקעין, התחדשות עירונית, פינוי בינוי, תמ"א 38, רכישת דירות מקבלן, פינוי דייר סרבן ועוד.

עו"ד מיכאל אברם מקפיד על זמינות גבוהה ללקוחות המשרד תוך ביסוס תקשורת כנה ופתוחה עימם בכל הקשור להתקדמות התביעה ולסיכויי הצלחתה.

במהלך שנות עיסוקו בתחום דיני המקרקעין וליקויי הבנייה, עורך הדין מיכאל אברם רשם הצלחות רבות בייצוג בעלי נכסים במסגרת תביעות פיצויים בגין ליקויי בנייה שהגיש בשמם. ניסיונו רב השנים של עורך הדין מיכאל אברם מקנה לו יכולת לגבש אסטרטגיית פעולה משפטית אופטימלית עבור הלקוח לצורך הגעה לתוצאות המיטביות עבורו בכל סכסוך משפטי בתחום ליקויי הבנייה ודיני המקרקעין.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-7105250
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/10339/27411/
כתובת: מלכי ישראל 6, תל אביב

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.