במהלך החיים אנו נתקלים בחוזים לא מעט פעמים, ואנו כורתים חוזים בצורה מודעת ובלתי מודעת באופן שגרתי, לדוגמא: כאשר בחרנו להשתמש בשירותי מוניות אנחנו כורתים הסכם עם חברת המוניות והנהג, והוא מספק לנו שירות הסעה תמורת כסף.

יתרה מזאת, קיימים חוזים שמעידים על התקשרות רצינית יותר כמו חוזה עבודה, חוזה בין שותפים, חוזה שכירות, חוזה עם קבלן, חוזה למתן שירותים ואפילו חוזה לפני נישואים. במקרים רבים באמצעות כריתת חוזים ניתן להגיע לעמק השווה ולהסכם בין שני צדדים שונים, בעלי רצונות שונים.

מתי הסכם בין צדדים מהווה חוזה משפטי מחייב?
חוק החוזים עוסק בין היתר גם בשאלות אלו, ומסייע לבחון כיצד ניתן להביא לביטולו של חוזה, האם חוזה הוא תקין על פי החוק. על פי רוב, קיים עקרון חופש החוזים, המאפשר לצדדים לבחור את אופן התקשרותם, את תנאי החוזה, תוכנו ופירושו.
 
לפי החוק, חוזים ניתן לערוך ולכרות בדרך של התנהגות, בכתב, וכן בעל פה, בכפוף, בין היתר, לקיומן של הצעה, מסוימות וגמירות דעת. במקרים מסוימים לפני עריכת החוזה שני הצדדים מחליטים באיזה צורה הם מעוניינים לתקף את ההסכם. כאשר שני צדדים מגיעים להתקשרות באמצעות חוזה, רצוי שיפעלו למען הבטחת זכויותיהם והגנה עליהן במסגרת החוזה באמצעות ליווי משפטי של עורך דין מיומן ומנוסה.

הפרת חוזה
הפרת חוזה עלולה להתרחש כאשר אחד הצדדים לחוזה פועל בניגוד לתנאים שעליהם הוסכם במסגרת החוזה. לפי חוק החוזים קיימים שלושה סוגים עיקריים של סעדים בעקבות הפרת חוזה. הסעד הראשון הוא סעד של ביטול החוזה, סעד נוסף הוא אכיפת החוזה וסעד שלישי הוא פיצויים. לנוכח העובדה שביטול החוזה ואכיפתו הם מנוגדים זה לזה, בלתי אפשרי לתבוע את שניהם במקביל אך ניתן לתבוע כל אחד מהם בנפרד בתוספת רכיב של פיצויים.

הפרה יסודית של חוזה היא הפרה שאדם סביר לא היה חותם על החוזה לו היה יודע שתתקיים ואם היה יודע מראש את תוצאותיה. הפרה יסודית יכולה להתקיים גם כאשר הצדדים לחוזה הסכימו ביחס אליה שתיחשב ליסודית. יש לציין כי הפרה יסודית של החוזה מקנה לצד שנפגע ממנה את הזכות לבטל את החוזה באופן מידי וללא כל התראה.

הפרה שאינה יסודית כוללת כל מעשה או מחדל שמנוגדים למה שהוסכם בחוזה. כאשר צד לחוזה נפגע מהפרה לא יסודית, הוא מחויב לתת לצד המפר אפשרות לתקן את ההפרה וכאשר היא לא תוקנה תוך זמן סביר, הצד שנפגע מההפרה רשאי לבטל את החוזה באמצעות מסירת הודעה על כך לצד המפר.

חוק החוזים עוד קובע עקרונות בסייסים לפיהם כריתת חוזה לא תהא נגועה בהטעיה, כפייה, או עושק של אחד מן הצדדים החתומים עליו.

חשיבות הייצוג המשפטי בתחום דיני החוזים
במצב שבו אתם עומדים בפתח עסקה חדשה, או מתכננים לחתום על הסכם כלשהו, רצוי לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום דיני החוזים. באמצעות עורך הדין תוכלו להגן על עצמכם ולוודא שזכויותיכם יישמרו. עורך הדין יוודא שהחוזה שעליו אתם עומדים לחתום הוא חוזה לגיטימי שעומד בדרישות החוק והפסיקה, ותוך כך יוכל לסייע בהקטנת הנזקים העתידיים האפשריים במקרה של הפרת חוזה ואף לקבוע כל פיצוי או תנאי מוגדר ומוסכם מראש בהתקיים הפרה מסוימת.

בעת בחירת עורך דין שעוסק בתחום דיני החוזים רצוי לוודא כי עורך הדין הוא יסודי, מקצועי, מנוסה ובעל יכולת לשים לב לפרטים הקטנים. כמו כן חשוב לוודא שעורך הדין בקיא בהוראות חוק החוזים ובפסיקת בתי המשפט העדכנית בנושא.

עו"ד רועי ורשבסקי בעל תואר ראשון במשפטים וכן תואר שני במנהל עסקים, בעל ניסיון עשיר במשפט האזרחי בתחום דיני החוזים, מתמקצע בעריכת חוזים ובטיפול בהפרות חוזה וביטולי חוזה מסוגים שונים. עו"ד רועי ורשבסקי מעניק ליווי משפטי בשלב עריכת החוזה ומייצג את לקוחותיו לאורך ההליכים המשפטיים המתנהלים בפני שלל הערכאות המשפטיות לפי הצורך.

לעו"ד רועי ורשבסקי ניסיון עשיר וידע רחב בכל הקשור לתחום המשפט המסחרי, בעברו היה שותף בכיר במשרד עורכי דין מוביל, ובשנים האחרונות עומד בראש משרד עורכי דין עצמאי בתחום האזרחי מסחרי, בתחום דיני החוזים, דיני התאגידים והחברות. ניסיונו הרב של עו"ד ורשבסקי בתחום המשפט העסקי והמסחרי מאפשר לו להעניק ללקוחותיו שירות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר תוך ירידה לפרטים הקטנים של העסקה באופן אמין ומקצועי.

נוסף על עיסוקו כעורך דין פעיל, עו"ד רועי ורשבסקי משמש כחבר בפורום הוצל"פ ארצי של לשכת עורכי הדין. במסגרת תפקידי הפורום, הפורום מייעץ לכנסת במסגרת הליכי חקיקה, ועל ידי כך מסייע בתיקון ליקויים ובשיפור המצב המשפטי הקיים.

משרד עו"ד רועי ורשבסקי מעניק ללקוחותיו יחס אישי וליווי משפטי מקצועי. עו"ד ורשבסקי שם דגש על מתן ייעוץ משפטי מלא וכולל ביחס לשלל הצרכים המשפטיים של הלקוח תוך הקצאת משאבים וזמן לפי הצורך.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-6112839
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/7584/19077/
כתובת: רחוב שפע טל 1, תל אביב

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לא גייד.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.