נהיגה בפסילה היא אחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר אשר מהווה פגיעה קשה בסדרי שלטון והחוק בעיני רשויות המדינה. נהיגה בפסילה היא למעשה נהיגה שאדם ביצע בזמן שרישיונו נשלל, כאשר הוא מודע לכך שאסור לו לנהוג.

שלילת רישיון נהיגה עשויה להתבצע על ידי מספר גורמים שיניהם בית המשפט לתעבורה, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ראש ההוצאה לפועל ועוד. במקרים שבהם התבצעו עבירות כמו נסיעה במחסום רכבת, נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול והובלת חומרים מסוכנים, נהיגה במהירות מופרזת ועוד רישיון הנהיגה יכול להישלל גם על ידי קצין משטרה ללא משפט. פסילה כזו נקראת פסילה מנהלית.

במצב של פסילה מנהלית, הנהג יקבל זימון לשימוע אשר אליו הוא יצטרך להגיע בתוך שלושה ימים מיום ביצוע העבירה, וכן יוענק לו אישור תנועה זמני. לאחר עריכת השימוע יקבע הקצין האם לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג או לא.

תקופת הפסילה המנהלית
בעבירות של תאונת דרכים תקופת הפסילה המנהלית תלויה בתוצאותיה של העבירה שביצע הנהג. אם לא אירעה תאונת דרכים כתוצאה מביצוע העבירה, הנהג יקבל פסילת רישיון למשך תקופה של 30 יום. לעומת זאת, אם התרחשה תאונת דרכים רישיונו של הנהג יישלל לתקופה של 60 ימים. במקרה שהעבירה ביצע הנהג גרמה לתאונת דרכים שבה אדם נהרג, רישיונו של הנהג יישלל לתקופה של 90 יום. בעבירות אחרות כגון שכרות, נהיגה במהירות מופרזת, עבירות נהג חדש ועוד, תקופת הפסילה המנהלית היא בדרך כלל לתקופה של 30 יום.

כדי להרשיע אדם בעבירת נהיגה בפסילה בבית המשפט, יש להוכיח כי רישיונו נשלל, כי הוא קיבל הודעה על כך וכי הוא נהג בזמן השלילה. לאחר שקיבל את ההודעה בדבר הפסילה, הנהג שעבר על החוק יצטרך להפקיד את רישיונו במזכירות בית המשפט, ומאותו הרגע לא יהיה רשאי עוד לנהוג ברכבו.

בניגוד לעבירות תנועה אחרות, שנאכפות על ידי קבלת דו"ח, קנס ורישום נקודות, עבירת נהיגה בזמן פסילה עלולה להוביל את הנהג להישפט במשפט תעבורה כאשר העונש המקסימלי בגינה הוא 3 שנות מאסר. עונש חמור זה נועד לבטא את גישת המחוקק כלפי נהגים שמזלזלים בשלטון החוק ומתעלמים מהחלטה שיפוטית או מנהלית שתכליתה להרחיקם מהכביש הציבורי ולהגן על שאר משתמשי הדרך.

חשיבות הפנייה לעורך דין מנוסה ומקצועי בעת פסילת רישיון נהיגה
נהג שנתפס נוהג בזמן פסילה, חשוף לעונש מאסר ולסנקציות קשות נוספות. על כן, חשוב ואף רצוי לפנות לעורך דין שמתמקצע בתחום דיני התעבורה במטרה להפחית את העונש ככל שניתן, וכדי לאפשר לנהג לשוב אל הכביש במהירות האפשרית.

עורך דין מקצועי בעל ניסיון בתחום, שבקיא בחקיקה העדכנית ובפסיקת בתי המשפט לתעבורה יוכל לסייע לנהג להתמודד עם האישומים נגדו, להאירו באור חיובי בפני בית המשפט ולהביא להקלה בעונשו. נוסף על כך, עורך הדין יוכל להעניק הכוונה וליווי משפטי צמוד לנהג במהלך ההליך המשפטי ולהגן על זכויותיו כראוי.

עו"ד אורה צרפתי היא עורכת דין מקצועית ומנוסה בתחום דיני התעבורה. משרדה עוסק בייצוג נאשמים וחשודים בעבירות תעבורה כמו נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון, מחיקת רישום פלילי ועוד.

עו"ד אורה צרפתי שימשה כחוקרת משטרתית במשך 28 שנים, במהלכן ייצגה את המשטרה באינספור תיקים פליליים.

עו"ד אורה צרפתי בוגרת תואר ראשון במשפטים במכללה למנהל, ולאחר סיום לימודיה ביצעה התמחות אצל שופט בית המשפט לתעבורה בתל אביב. הניסיון והידע המקצועי הרב שצברה עו"ד אורה צרפתי במהלך שנות עבודתה מאפשרים לה להעניק ללקוחות המשרד את השירות המשפטי המקצועי המיטבי.

עו"ד אורה צרפתי חרטה על דגלה להעניק לכל לקוחות המשרד טיפול משפטי מקצועי, מסור ויעיל תוך מתן יחס אישי לשביעות רצונם המלאה.

פרטי התקשרות:
טלפון:
053-9428501
כתובת: הפזית 29, ראשון לציון
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/5610/8164/ 

הכתבה באדיבות אתר לא גייד.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.