נאשמים רבים אשר זומנו לבית המשפט לתעבורה בוחרים שלא לפנות לסיוע עורך דין המתמחה בתחום אלא מעדיפים להגיע בעצמם לבית המשפט ולייצג את עצמם. רבים מהם ניגשים לתובע המשטרתי באולם המשפט אשר מציע להם הסדר טיעון והם מקבלים את ההסדר.

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין אורה צרפתי לחץ/י כאן

ייצוג עצמי במשפט תעבורה - האם כדאי?
ברוב המקרים הנאשמים לא צילמו את חומר הראיות של הדוח או התיק שנפתח נגדם בטרם פנו לתובע כך שאינם יודעים למעשה מה הן הראיות המפלילות אותם.
 
התובע המשטרתי שמייצג את המדינה/המשטרה, אשר מחויב לבצע את תפקידו נאמנה, לא יכול לשמש גם כתובע וגם כסניגור המגן על האינטרסים של הנאשם.
 
לעיתים הנאשם כופר באשמתו וקובע את התיק להוכחות כאשר הוא אינו מבין או יודע כיצד מתנהלים ההליכים בבית המשפט, אינו יודע אילו שאלות לשאול את השוטרים המעידים נגדו, אינו יודע במה עליו להתמקד וכיצד לנהל את ההליך.

טיפול משפטי מקצועי ישיג את התוצאה המיטבית עבור הלקוח
לעומת זאת, עורך דין המתמחה בתחום ידע לצלם ולנתח את חומר הראיות שהוגש כנגד הנאשם, ידע בדיוק במה להתמקד בשיחה עם התובע ובסופו של דבר ידע להשיג את התוצאה הכי טובה עבור הלקוח הנאשם.

לדוגמא: תקופת פסילת המינימום בגין הרשעה בנהיגה בשכרות על פי חוק היא שנתיים תמימות. עורך דין אשר יקבל את חומר הראיות, ינתח אותו ויציג בפני התובע המשטרתי כשלים מהותיים יוכל לסיים את התיק בפסילת רישיון הנהיגה של הנאשם למשך תקופה של 3 עד 11 חודשי פסילה.

נאשם שהתעקש לנהל דיון הוכחות בעצמו הורשע וקיבל עונש חמור
לא אחת נתקלתי בנאשם שהתעקש לכפור בעבירה המיוחסת לו ולקבוע את הדיון להוכחות. בדיון ההוכחות הנאשם לא הגיע מוכן, לא ידע לשאול את השוטרים שאלות נכונות וממוקדות ולבסוף הוא הורשע וקיבל עונש חמור.

כמו כן, נתקלתי בנאשמים אשר הגיעו לתובע המשטרתי עם הדוח שקיבלו והפצירו בתובע שיוריד להם את נקודות החובה שהתלוו לעבירה ונרשמו לרעתם. כדי שהתובע אכן יעשה זאת הנאשמים צריכים לנמק ולהוכיח שהמצב בחומר הראיות אכן מאפשר זאת.

עורך דין מומחה בתחום ישר יציג בפני התובע כשלים מהותיים בעבודת המשטרה, ידע אף להפחית את הקנס שקיבל הנאשם וימיר את סעיף העבירה לעבירה ללא נקודות חובה במשרד הרישוי.

עורכת הדין אורה צרפתי (צילום: גיא אנטו)
עורכת הדין אורה צרפתי (צילום: גיא אנטו)

מדוע להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום התעבורה?
כדאי ורצוי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום כדי שייצג אותך נאמנה, ידע למזער נזקים, ישיג ללקוח הנאשם תוצאות טובות וידע לשמור על רישיון הנהיגה שלך.

עורכת דין אורה צרפתי היא עורכת דין מקצועית ומנוסה בתחום דיני התעבורה אשר עוסקת בייצוג נאשמים וחשודים בכל רחבי הארץ בעבירות תעבורה כמו נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון, מחיקת רישום פלילי ועוד. עו"ד צרפתי שימשה כחוקרת משטרתית במשך שלושה עשורים, אשר במהלכן ייצגה את המשטרה באינספור תיקים פליליים. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.