במקרים רבים בני זוג שמעוניינים להתחתן בוחרים שלא להסדיר ביניהם את ענייני הרכוש לפני החתונה, מאחר שהם מקווים שהקשר הזוגי ביניהם יצלח ויאריך ימים. על פי רוב זוגות אלו גם סבורים שהכנת הסכם ממון מיועדת אך ורק עבור זוגות מבוססים כלכלית. מצער לגלות כי לפי נתונים סטטיסטיים זוג אחד מתוך שלושה זוגות נשואים מתגרש בסופו של דבר, ולכן מספר הזוגות הגרושים ממשיך לעלות משנה לשנה. לפיכך, בכל רגע נתון, זוגות רבים נמצאים בעיצומם של הליכי גירושין ממושכים ומורכבים אשר במקרים רבים מתמקדים בסוגיית חלוקת הרכוש בין הצדדים.

הסכם ממון עשוי לחסוך לבני הזוג זמן וכסף
כדי לצמצם את היקף ההתדיינות המשפטית סביב סוגיית חלוקת הרכוש בעת הגירושים/פרידה (אם מדובר בידועים בציבור), בני זוג יכולים לערוך הסכם ממון בסיוע של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום דיני המשפחה והגירושין. את הסכם הממון יש אפשרות לערוך לפני הנישואים או אחריהם ואילו כשמדובר בידועים בציבור ניתן לערוך את ההסכם בתחילת הקשר ו/או במהלכו. חשוב לציין כי הכנת הסכם ממון היא הדרך החוקית היחידה לקבוע חלוקת רכוש שונה מזו שקבועה בחוק. במסגרת הסכם ממון הצדדים רשאים לקבוע איך יחולק ביניהם הרכוש אחרי הפרידה ולהסדיר את המשטר הרכושי שיחול ביניהם במהלך נישואיהם או חייהם המשותפים.

במסגרת הסכם ממון ניתן להסדיר בין היתר סוגיות של חלוקת כספים וחסכונות, מיטלטלין, ירושות, נכסי נדל"ן, זכויות סוציאליות ועוד. לפיכך, הסכם ממון מאפשר לבני זוג ליהנות מוודאות פיננסית במהלך החיים המשותפים ואף לסייע במניעת נישואים ממניעים כלכליים. נוסף על כך, במקרים רבים קיומו של הסכם ממון תקף עשוי להפחית משמעותית את היקפם ועוצמתם של סכסוכים הקשורים לחלוקת הרכוש בין הצדדים ולהוביל לחיסכון בזמן וכסף.

הסכם ממון עורכים אצל עורך דין מקצועי ומנוסה
ההמלצה לבני זוג שמעוניינים לערוך הסכם ממון מחייב ותקף שיתאים במדויק לצרכים ולרצונות שלהם, היא לפנות לעורך דין מקצועי, מיומן ומנוסה שעוסק בתחום דיני משפחה. עורך דין מנוסה בעריכת הסכמי ממון יכול לערוך את ההסכם כך שישקף באופן מדויק את רצונם של הצדדים. במהלך עריכת ההסכם, עורך הדין יסביר לצדדים את המשמעות המעשית של כל אחת מהוראות ההסכם ויוודא שהצדדים מודעים היטב להשלכותיהן.

משרד עו"ד רודניצקי-דרורי, הוקם ומנוהל על ידי עורכת הדין חיה רודניצקי-דרורי, בעלת ניסיון רב בתחום דיני המשפחה, בעריכת הסכמי ממון לפני הנישואין ואחריהם ובעריכת הסכמי ממון בין ידועים בציבור. עו"ד רודניצקי-דרורי מאמינה שבעריכת הסכם ממון יש לתפור חליפה לפי מידה. כל זוג, כמו כל אדם, צריך טיפול משפטי ספציפי. חשוב להקפיד ולבחון כל הסכם לגופו, תוך השקעת מחשבה רבה והתאמת הוראות ההסכם באופן ספציפי לצרכים ולאופי של בני הזוג. כך, ההסכם ישקף באופן הטוב ביותר את ההסכמות שהושגו בין בני הזוג בקשר לסוגיית חלוקת הרכוש.

עורכת הדין חיה רודניצקי-דרורי מאמינה כי העיסוק בתחום דיני המשפחה והכנת הסכמי הממון מצריך בנוסף למקצועיות משפטית גם יכולת הבנה, סבלנות, הזדהות, רגישות, אוזן קשבת וזמינות גבוהה ללקוח לאורך כל הדרך. תוך כך, עורכת הדין פועלת מתוך מחויבות לספק את הפתרון המשפטי הטוב והיעיל ביותר ללקוחותיה.

פרטי התקשרות
טלפון: 053-9428826
אתר: http://www.drori-law.com/index.html 
כתובת: המלך ג'ורג' 33, ירושלים

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide. 

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.